xmartinx (oregistrerad) Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Jag rotade fram min gamla elgitarr nyligen. tanken var att jag skulle putsa och byta lite strängar o.s.v men jag upptäckte att främre micken inte fungerade. Jag skruvade upp skiten för att kolla, men SER iaf inget fel. nu är tanken att köpa helt nya mickar, stämskruvar och lite sånt. finns det nån bra sida för D.I.Y laga gitarren? Gitarren är av okänd gibson kopia som jag snott av en polare för 10 år sen...
Andreas L Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 om det bara är frågan om att byta en mick och stämskrivar så borde det inte vara några problem, men gör annars så att du kollar in www.gmf.se och deras forum(planket) . Där finns en hel del som bygger gitarrer och du kan få bra tips. PS. lägg inte pengar på en gitarr om den inte är bra i grunden, dvs, att den har en bra ton. Utvecklingen har gått frammåt och du får idag en helt ok gitarr för samma summa som du för 15 år sedan fick något du knappt kunde använda som paddel i båten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.