Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: The Ghost of Pharmaville

* ARTIST/GRUPP: Wire Moves

* GENRE: indie

* LÅTLÄNGD: 3:47

* KOMPOSITÖR: Wire Moves

* PRODUCENT: Wire Moves, David Persson, Jonas Sundberg

* EV. MEDVERKANDE: Johanna Engdahl, Filip Reinhag

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.2MB

* STATUS: Färdig demo (motvilligt)

Ja jag vet inte. Vi försökte hotta up denna gamla inspelningen med ny sång. Men det går inte att polera en bajskorv. Framförandet är ju minst sagt inte det bästa. Får se om vi kanske spelar in den igen, för jag tycker om låten i sig. Är det värt det tycker ni?

Heh, mitt mål var att skriva en positiv och humoristisk text, det slutade med en text om pillerberoende. Hur i hela friden gör man liksom? 🙂

Text:

Worn indifferent eyes

Watch the sunspots racing down the bedroom wall

The world is waking up

So take your pills, go back to hide in neverland

Wrapped up tight

Covered in this blanket made of fabricated skin

Swallow down

Always try to staple up your face for them

and never flap your wings again

I guess you must know something

About the way we breathe

Because everytime I try, I cease to be

I must kick something

It's just the way I please

Because everytime I smile, I cease to be.. me

I couldn't let them know

My wing's been growing back beneath the sores

A knife to keep the oath: a scientist is always right, I know

I wanna believe in something

I wanna believe that anything is gold

But it's hard to rely on something

It's hard to let go when this is all I know

I guess you must know something....

Wire_Moves___The_Ghost_of_Pharmaville.mp3

Annons
Postat

På något sätt känns detta helt fel. Känns inte som Wire Moves. Refrängen känns mer Popsicle i ackordföljd och uppbyggnad, och den kombinationen går inte hem hos mig iallafall. Fast det kanske bara är en vanesak, det kom så oväntat bara, det där glada ackordet.

Versen gillade jag dock. Det är så ni ska låta tycker jag. Och introt.

Postat

Versen gillar jag, refrängen är sådär, men det är helt klart värt att spela in igen. Som sagt är framförandet rätt dåligt... trummorna lämnar mycket att önska både spel- och mixmässigt. De ligger alldeles för långt fram, hade föredragit mindre diskant på hela paketet, mer reverb (eller stämma med längre klang , och släppt fram gitarrerna mer. Basmarkeringarna i slutet av första versen borde tydliggöras. Och trummisen borde lägga ner dubbelslagen på hihaten. 🙂

Så ja, det finns ju verkligen något att bygga vidare på.

Postat

Fidden: Nog för att refrängen är lite poppigare än normalt, men Popsicle var väl att ta i 😳 Jag tycker också den känns lite fel, men jag tror det har med trummorna och inspelningen att göra snarare än refrängen i sig.

Heh, kan ju göra dig ännu mer besviken med att säga att vår nästa EP kommer bli mer åt det akustiska pop-hållet. Det blir lätt så när det är sommar. 😆 Men jag har lite andra låtar på gång som nog kan falla herrn i smaken när de blir klara.

Surikatmamma: Jo grejen är att denna är en av tre låtar vi spelade in med David till hans examensarbete, och vi kände aldrig att tagningarna satt så bra, men David tyckte de funkade så vi hade inte mycket att säga till om direkt. Hursomhelst blev vi aldrig nöjda med slutresultatet och de har legat och skräpat i över ett år så vi tänkte att vi lägger på ny sång, mixar om dem lite och lägger den på en EP med två nyinspelade. Överhänget saknade helt mellanregister i de filer vi fick, så det är därför det låter väldigt "tissigt", men jag kan hålla med om att det ska ner en aning i volym.

Men jo, trummisen skäms ganska rejält över dedär trummorna, för han kan ju bättre än så. Däremot håller jag inte med om dubbelslagen 😉 men det är ju en smaksak.

Postat
Fidden: Nog för att refrängen är lite poppigare än normalt, men Popsicle var väl att ta i 😆 Jag tycker också den känns lite fel, men jag tror det har med trummorna och inspelningen att göra snarare än refrängen i sig.

Heh, kan ju göra dig ännu mer besviken med att säga att vår nästa EP kommer bli mer åt det akustiska pop-hållet. Det blir lätt så när det är sommar. 🙂 Men jag har lite andra låtar på gång som nog kan falla herrn i smaken när de blir klara.

Jag tror jag kommer gilla er akustiska pop också 🙂

Och du kan mycket väl ha rätt, det kanske blir bättre med annorlunda trummor etc. Plus att det låter bättre nu när jag är förberedd på det glada.

• 1 månad senare...
Postat

Låten i sig tilltalade mig inte. Den passerar obemärkt förbi utan att lämna spår efter sig.

annars skönt bas ljud..även om den skulle upp lite!!

😎

Postat
Låten i sig tilltalade mig inte. Den passerar obemärkt förbi utan att lämna spår efter sig.

😎

Seriöst? Det var det barnsligaste på länge.

Jag uttalar mig negativt om eran låt. Detta har tydligen grämt dig i timmar och därför letar du upp en av mina för att ge igen?

Jisses.

Postat

😎

Seriöst? Det var det barnsligaste på länge.

Jag uttalar mig negativt om eran låt. Detta har tydligen grämt dig i timmar och därför letar du upp en av mina för att ge igen?

Jisses.

nää.det var menat som skoj..men man är ju nyfiken på vilka som talar!!

och nu vet jag ju..

inga hard feelings!!

😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.