Jump to content
Annons

Bygga hemstudio, vad ska jag köpa och vad behövs?

mösken

Recommended Posts

Jag hade tänkt att kanske köpa ihop lite grejer, så att jag kan spela in hemma. Men jag funderar på vad som behövs, jag vill givetvis ha bra grejer, men inte betala allt för mycket då jag är student och har kärvt med pengar ibland 🙂

Jag vill ha så att jag kan spela in det traditionella, med åtminstone 8 ingångar så man kan täcka ett trumset.

Vad behöver jag för prylar?

Dela på andra sajter

Annons

ansträng dej lite. hela det här forumet bygger på råd och tips angående vad du kan skaffa dej till din hemstudio, plus hur du sedan använder grejerna. det finns hundratals rubriker som din redan, som har fått mycket utförliga svar. så sök på forumet först. ibland räcker det t om att bläddra från startsidan litegrand så hittar du massor.

Dela på andra sajter

Att söka kommer att ge dig lite grundläggande information. Det finns faktiskt en hel del trådar som kan ge dig en grundläggande bild av vad du kan behöva för att göra olika saker. Dock vill jag säga att bara svara SÖK är inte speciellt givande heller...

Vad du behöver? Tja, ett ljudkort med många ingångar, en sequencer om du inte vill köra portastudio, lite mickar. Ett rum med hyffsad akustik att spela in i, och ett liknande för mixning. Ett par monitorer. Vet inte vad din budget ligger på, men det kan lätt springa iväg över 20 papp.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.