bas_anton Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Har förståt att man bör ha två hårddiskar om man ska spela in musik. En Sytem och en till musiken. Fråga: Ska man installera alla programmen och pluggarna på systemdisken (Cubase, Pro tools osv.)? Används Musikdisken bara för inspelade filer?
brojd Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Alla program och alla pluggar på systemdisken, och bara projekt (ljudfiler) på musikdisken... Om jag inte minns fel (vilket jag gör med jämna mellanrum) så är det att föredra att sätta musikdisken ensam på den sekundära IDE kontrollern på PC..
Andreas L Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Alla program och alla pluggar på systemdisken, och bara projekt (ljudfiler) på musikdisken... Om jag inte minns fel (vilket jag gör med jämna mellanrum) så är det att föredra att sätta musikdisken ensam på den sekundära IDE kontrollern på PC.. Alltså; om du har en plugg som använder samplingar som körs direkt från hårddisken så installerar du dll-filen (pluggen) på systempartitionen men samplingarna på musikpartitionen.
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Vet inte hur det funkar med andra samplers än EXS24an men jag har gjort en partition för bara samples. Med EXS24an är detta helt idealiskt eftersom den söker av hela systemet om man stoppar in nya instrument vilket tar irriterande lång tid. Sedan tvingar man EXS'en att bara kolla av sample-partitionen och vips har man uppe ett ljud på 2 sekunder. neat!
bas_anton Postat 1 juli 2004 Trådstartare Postat 1 juli 2004 Tack för svaren. Jag känner att jag har otroligt mycket att lära om såna här saker. Finns det någon bra hemsida eller bok om hur man beter sig i en hemstudio med dator?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.