Elfgren Postat 12 augusti 2006 Postat 12 augusti 2006 (redigerat) # LÅTNAMN: Salmiak Dreams # ARTIST/GRUPP: Elfgren # GENRE: Berätta för mig # LÅTLÄNGD: 04:38 # KOMPOSITÖR: Elfgren # PRODUCENT: Elfgren # EV. MEDVERKANDE: # INSPELNINGSÅR: 2006 # FORMAT: MP3 # STORLEK: 6,56 MB # STATUS: Klar # LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag NU vill jag ha tips och förslag om vad som kan göras med denna låt! Jag tror ljudet kan förbättras på vissa ställen, men jag vill veta vad ni tycker. Det här är också min första låt så jag är lite ny på det här. Redigerat 20 augusti 2006 av Elfgren
Magpie Postat 12 augusti 2006 Postat 12 augusti 2006 Bra komponerat! 😳 Den passar perfekt som låt till en paus eller select meny i ett nintendo eller sega spel. Nåt episkt spel, bil eller äventyrsspel kanske Såklart min högst personliga tolkning ☺️
Elfgren Postat 12 augusti 2006 Trådstartare Postat 12 augusti 2006 Bra komponerat! 😆Den passar perfekt som låt till en paus eller select meny i ett nintendo eller sega spel. Nåt episkt spel, bil eller äventyrsspel kanske Såklart min högst personliga tolkning 😠 Tackar 😱 Ja, jag har också tänkt på att det låter mycket TV-spel över hela låten. Antagligen för att det square lead ljudet påminner mycket om tv-spel.
stajo Postat 13 augusti 2006 Postat 13 augusti 2006 Du har riktigt skön känsla för melodier 🙁 . Härligt hur du binder ihop melodierna. Första gången lyssnade jag bara till runt 1.5 men idag så lyssnade jag hela och ja bästa partiet kommer ju 2.02 -3. Pianot i början gör mig lite stressad... men samtidigt fungerar det ihop bra hm. Det fungerar bättre på samma del fast på slutet?? Det ligger nog lite lägre i mixen där eller är det bara jag som inbillar mig? Kanske kan du jobba lite mer med kvantiseringen, lite mer swing för att få det mer levande. Någon ton känns lite snubblande precis vid 4.21, alltså flyter inte riktigt lika bra. Onekligen ett mycket gott hantverk.
Neko Postat 13 augusti 2006 Postat 13 augusti 2006 För tankarna till gamla trackers. Du kan nog leka mer med att svepa in pianot in och ut lite med volymautomatisering. Trevlig melodi och du fångar intresset, bra variation på låten överlag. Mixen kunde nog slipas lite, kicken känns lite väl stark. Pianot kunde du nog lyft lite till. Tjutet som kommer in strax innan 3 minuter skär lite i öronen, går nog att dämpa lite på slutet. Drömskt, och mysigt, men kan nog lyftas ytterligare några nivåer om du bara slipar lite till.
Elfgren Postat 13 augusti 2006 Trådstartare Postat 13 augusti 2006 Du har riktigt skön känsla för melodier 😎 . Härligt hur du binder ihop melodierna. Första gången lyssnade jag bara till runt 1.5 men idag så lyssnade jag hela och ja bästa partiet kommer ju 2.02 -3. Pianot i början gör mig lite stressad... men samtidigt fungerar det ihop bra hm. Det fungerar bättre på samma del fast på slutet?? Det ligger nog lite lägre i mixen där eller är det bara jag som inbillar mig? Kanske kan du jobba lite mer med kvantiseringen, lite mer swing för att få det mer levande. Någon ton känns lite snubblande precis vid 4.21, alltså flyter inte riktigt lika bra. Onekligen ett mycket gott hantverk. Okej! Tackar för kommentaren! 😱 Jag har kollat på dom sakerna du påpekande. Jag har kvantiserat noterna lite bättre nu. När du säger swing, menar du att själva bakgrunds pianot ska ha mer swing känsla eller menar du pianot som kommer in vid 2:02 och i slutet? Pianot har samma volymnivå genom hela låten. Tack igen för kommentaren 😄
Elfgren Postat 13 augusti 2006 Trådstartare Postat 13 augusti 2006 För tankarna till gamla trackers. Du kan nog leka mer med att svepa in pianot in och ut lite med volymautomatisering. Trevlig melodi och du fångar intresset, bra variation på låten överlag. Mixen kunde nog slipas lite, kicken känns lite väl stark. Pianot kunde du nog lyft lite till. Tjutet som kommer in strax innan 3 minuter skär lite i öronen, går nog att dämpa lite på slutet. Drömskt, och mysigt, men kan nog lyftas ytterligare några nivåer om du bara slipar lite till. Har fixat lite av det du påpekade. Så nu ligger allting på en relativt jämt nivå. Istället för volymautomatisering så körde jag lite panorering på pianot i början och i slutet. Tack för kommentaren! 😎
Fidden Postat 13 augusti 2006 Postat 13 augusti 2006 Ja, pausmusik i ett spel, klockrent. Eller musiken som spelar medans man tittar på high-score eller credits eller nåt. Nu ska du bara knåpa ihop ett spel också
equality Postat 13 augusti 2006 Postat 13 augusti 2006 Som första låt är det ju sensationellt bra. Vackert stycke och skickligt spelat. 16-delsfiguren på piano blir aningen tröttsam. Snygg val av synthljud, reverb och trummor. Bra jobbat!
Elfgren Postat 13 augusti 2006 Trådstartare Postat 13 augusti 2006 Ja, pausmusik i ett spel, klockrent. Eller musiken som spelar medans man tittar på high-score eller credits eller nåt. Nu ska du bara knåpa ihop ett spel också 😄 Hehe! 😛 Jovisst får göra det 😉
Elfgren Postat 13 augusti 2006 Trådstartare Postat 13 augusti 2006 Som första låt är det ju sensationellt bra. Vackert stycke och skickligt spelat. 16-delsfiguren på piano blir aningen tröttsam. Snygg val av synthljud, reverb och trummor. Bra jobbat! Tackar! Kul att man får många possitiva kommetarer! 😉
stajo Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 menar du att själva bakgrunds pianot ska ha mer swing känsla jepp... det andra kändes ganska levande tyckte jag, snyggt spelat.
SirAlex Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Du har hittat väldigt sköna ljud, ett gäng sköna slingor. Gillar även panoreringen. Men jag tycker det blir tjatigt efter ett tag. Bitvis sköna melodier, men i längden känns det lite slätt. Riktigt mysigt sound. En 3:a. 🙂 Btw, första låten; kommer bli bra det där! 😉
kirtaphus Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 Vad har du använt för program till detta? programmering?
Elfgren Postat 19 augusti 2006 Trådstartare Postat 19 augusti 2006 Vad har du använt för program till detta? programmering? Jag körde Cubase SX 3 med Hypersonic 2 och Groove Agent
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.