hammagrella Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Såg på en affisch idag att Steve Winwood lirar i Sthlm snart. Diggade honom skarpt för nåra (ganska många) år sen, men en del tar ordentligt stryk av tidens tand.... Nån som vet hur det är med dagsformen på den karln? Tror ni det är nåt att se?
VacUm Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Lär bli kalas. Även om han e lite gammal o trött så lär ju bandet ha koll på svänget. Försöker lura med lite kompisar o kika.. Angie Sten spelar nån av dagarna oxo.. Bör nog inte missas.
tordA Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Åh ! han är säkert piggare än vad jag är och som VacUm sa, bandet är nog på hugget 🙂 om vi är några stycken forumiter så kanske vi får studiorabatt och ett rött band för att säja Hej till han 😄 mäjlet kom fram, jag fixar på tordsdag(hum, jag brukar skriva fel här)
hammagrella Postat 1 juli 2004 Trådstartare Postat 1 juli 2004 Hmm, man kanske ska pallra sig dit då. Får se vad plånboken tillåter oxå....
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Ingen som har koll på vad det kommer kosta? Tittade runt lite men hittade inga priser.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Hehe... Jag har ändå gjort av med årets konsertbudget på Steviebiljetter...
hammagrella Postat 1 juli 2004 Trådstartare Postat 1 juli 2004 Ingen som har koll på vad det kommer kosta? Tittade runt lite men hittade inga priser. 300:- på ticnet.se
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 ojoj! Ska ja dit så blir de ju hela paketet, men fysaaataan va dyrt.. 1400:- för hela festivalen... Bara o lägga ner.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Hehe... Jag har ändå gjort av med årets konsertbudget på Steviebiljetter... Menar du Stevie Nicks? Eller han den där blinde som gjorde "I Just Called To Say I Love You"?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Den blinde. Som trosts sitt handikapp har skapat underverk som Stay Gold Superwoman Lately As Det bara fortsätter. I mitt tycke världens viktigaste artist/låtskrivare. Vad lyssar du på Nattis? Vill du ha ett Steviemixtape?
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 ...Vad lyssar du på Nattis? Vill du ha ett Steviemixtape? Tackar för erbjudandet, men nej tack. Jag gillar bara I Was Made To Love Her och det är till 100% Carol Kayes förtjänst. Världens bästa basgång från världens bästa basist. My Cherie Amour, Isn't She Lovely och I Just Called To Say I Love You är ju rena kräkmedlet. För att inte tala om Part Time Lover. 😄 Annars lyssnar jag mest på Chris Liberator och SPK och sånt. Du kanske vill ha en tejp?
VacUm Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Jag gillar bara I Was Made To Love Her och det är till 100% Carol Kayes förtjänst. Världens bästa basgång från världens bästa basist. Vem spelar bas där då??
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Jag gillar bara I Was Made To Love Her och det är till 100% Carol Kayes förtjänst. Världens bästa basgång från världens bästa basist. Vem spelar bas där då?? Ja jävlar...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 (redigerat) ...Vad lyssar du på Nattis? Vill du ha ett Steviemixtape? Tackar för erbjudandet, men nej tack. Jag gillar bara I Was Made To Love Her och det är till 100% Carol Kayes förtjänst. Världens bästa basgång från världens bästa basist. My Cherie Amour, Isn't She Lovely och I Just Called To Say I Love You är ju rena kräkmedlet. För att inte tala om Part Time Lover. 😄 Annars lyssnar jag mest på Chris Liberator och SPK och sånt. Du kanske vill ha en tejp? 😆 Håller med dig fullständigt! Ovan nämda stycken är inte bra. Jag tror att Steveland själv är en smula besviken för att låtar som i just called har blivit hans största hits & signum. Kanske inte för alla miljarder doller han har har tjänat & fortsätter tjäna på dom, men för att han har skrivit såna fantastiska soullåtar- Det är för dessa jag håller honom som husgud, inte för poplåtarna. Men visst, klart att vi ska byta tejper. Vad tycker du förresten om mina egna låtar? Redigerat 2 juli 2004 av Danny Cort
hammagrella Postat 2 juli 2004 Trådstartare Postat 2 juli 2004 Wish I är en rätt bra Wonderlåt också, med hyfsat svängig basgång 😄 (här är Stevie förresten) Visste ni förresten att inte nog med att han är blind, stackarn förlorade även luktkänslan (eller om det var smakkänslan) efter en bilolycka på 70-talet. Är det inte det ena så är det det andra. Kul förresten att Stev Winwood-tråden blev en generell Stevie W. tråd. 😆
tordA Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Kul förresten att Stev Winwood-tråden blev en generell Stevie W. tråd. 😆 Yepp the Wonder of life
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Kul förresten att Stev Winwood-tråden blev en generell Stevie W. tråd. 😆 Yepp the Wonder of life Eller the wonder of Stevie
hammagrella Postat 9 juli 2004 Trådstartare Postat 9 juli 2004 Var inte där själv, men polaren rapporterar att det var jevligt bra. Steve med bättre pipa än nånsin och ett inspirerat band. Körde mycket gammalt tydligen, Traffic etc. Så där missade man kanske nåt då....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.