arhall Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Har själv jobbat med Fostex VF 160 sen den kom..Brukar ha den med då jag livemixar olika band.. Hade då ett DDX3216 digitalbord då jag var ute.. Brukade koppla ihop dom med ADAT. Som jag säger.. VF160 är bar att använda live.. Sen brukar jag bränna ner spåren på en CD och ta in dom i datorn och slutmixa där.. Jag föredrar Wavelab för detta ändamål då jag har full frihet att använda vilka VST effekter som helst (till skillnad från de begränsade effekter som finns i VF160). VF160 är lättjobbad.. Helt klart.. Meeen.. Den har bara 2 st. micpreamps och dom låter inte särskillt bra.. Sen jobbar VF160 bara med 16 bitar medans vilket budget PC ljudkort som helst fixar 24 bitar (vilket är att föredra vid digital inspelning). Så vad är problemet med mitt tidigare förslag egentligen enligt dig??? 😱 Inga problem alls om du menade mitt inlägg. 🙂 Intressant att höra vad folk tycker om grejer som man själv använder. Kan ärligt säga att jag inte reflekterat så mycket över ljudkvaltiten i VF160 Den låter gott nog för mina amatörprojekt. 🙂 Kan nog hålla med att preamp'arna inte är de bästa men man behöver ju inte använda dem. 16 el. 24 bit hör jag nog inte så stor skillnad på hörselskadad som jag är.... 😄 Som du säger är den verkligen smidig att jobba med. Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.