Jump to content
Annons

Dragspels- vst?

peppemannen

Recommended Posts

Annons

jadå, i studio 04-05 kom nyheten att Roland lansera det första digitala dragspel......från ~36 490 :- :rolleyes:

EDIT: Namnet är V-Accordion

Redigerat av alexfree
Dela på andra sajter

Det finns ju vanliga Accordion presets med i Hyper Canvas, men du söker kanske något mer raffinerat...? :rolleyes:

edit: eller lyssna på Hammagrellas senaste sommarlåt... han körde nåt dragspel i Sampletank och det lät riktigt bra tyckte jag! 😄

Redigerat av hackeman
Dela på andra sajter

Stämmer, Hacke. Sampletank överraskar ofta med en del riktigt schyssta ljud, b la en del munspel, Altsax och dragspel. Frågan är om det skulle gå att lira en trovärdig Kalle Jularbo bara, har inte testat det :rolleyes: .

Dela på andra sajter

Äsch då, det verkar bli dax att skaffa SampleTank snart... synd bara att det är så dyrt. 🙂

Sampletank L verkar ligga på c:a 3300 kr och XL på 5700 kr. Huuga. Är det endast medföljande samplingar som skiljer de båda emellan? Finns det isf kanske gratis/billigare samplingskit man kan skaffa till L för att nå upp till XL för mindre kostnad? Om ni förstår vad jag menar... 🙂

Eller finns det fler ST varianter? Eller andra samplingar därtill man bara måste ha?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag vet att jag letade efter det samma för ett tag sedan (dragspel). Det finns ju en uppsjö av samplingar och jag hittade en samplingsskiva med etniska ljud,(http://www.soundburst.com/ethnosphere.html. ) men beställde aldrig

Jag fick nöja mig med soundfonts. tex: http://www.hammersound.net/

Soundfonts är ju vad de är. En del bra och mycket skräp. Men ibland kan det faktiskt fungera riktigt bra. De går ju att ladda i HAlion. 😄

Redigerat av Egghuvud
Dela på andra sajter

upptäckte att soundfonts också går att ladda till nnxt:n i reason. resultatet blev dock inte riktigt stabilt med stora samplingar i lager men med mindre, enklare soundfonts funkar det utmärkt. då låter det ju dock oftast därefter också...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.