Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Remember Mexico

ARTIST/GRUPP: Kestro Sound (nyligen bytt från AP)

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 4.05

KOMPOSITÖR: Kestro Sound

PRODUCENT: Kestro Sound

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.77 mb

STATUS: Under mixning

LÅTLÄNK:

Tjena. Här är en låt jag nyligen spelat in med mitt band.

Den är snabbt mixad, vill höra lite vad ni har att säga?

Vad vill ni jämföra det med för artister?

Vad ska jag tänka på när jag ska göra den "riktiga" mixen?

Övrigt mm.

hoppas ni gillar den. ciaoo / adama

http://media.putfile.com/Remember-Mexico

Redigerat av adama
Annons
Postat

Trevlig gitarrslinga som kanske känns aningen ryckig o borde spelas med lite bättre flyt. Skulle nog försöka hitta på en annan trumtakt i refrängerna också.

Gillar inte riktigt chorussoundet på gitarrerna i slutet.

Låten påminner en aning om Red hot Chilipeppers. Gillar kontrasterna mellan lugna partier o de med mer fart i. Kanske skulle utöka kontrasterna ännu mer o få lite tyngre ljud i de mer intensiva partierna.

Nåt sånt 😉

Postat (redigerat)

tjena "adama".

kaxig låt! (får också lite rhcp vibbar) här sjunger du bättre än på förra låten ja! skön text och gött sväng i låten! älskar alla break!

slutet med chours effekten låter rippat från något.. jag är hundra på att jag har hört det förut, och jag har det på tungspetsen, men kan inte komma på vilket band... 😳

Redigerat av mange_andersson
Postat

Hej! 😳

Detta låter RedHot i både musik o text, särskilt i verserna.

Jag tycker att ljudet är kanon.

...Moberg

Postat

Helt ok låt och helt ok sång.

Håller med dom tidigare inläggen om att det låter lite som RHCP. spec Dani California vid vissa tillfällen,

Men ändå ett bra betyg !

Postat

tjena, tack för svaren. Ja, håller med om att det låter lite RHCP. Vad slutet kan påminnas om har jag ingen aning om. Vad är det som känns rippat menar ni?

Melodin på chorusgitarrerna, ackorddöljden?

/adama

Postat

Någon som har något mer specifikt att säga om mixen.

Detta är min första riktiga mix, så det måste ju finnas en hel del att klanka på. Ös på:)/ adama

Postat

Schysst låt! RHCP fast ändå inte 😉

Överlag så känns allt rått. Tror att du kan göra en hel del på de flesta ställena. Skruva inte bort dig bara, det är ett schysst grundljud 😄

Tror det är bättre att du testar att mixa ordentligt först, blir lite mycket att gå igenom om man ska gå kanal för kanal så här. Spontant tycker åtminstone jag att ackguran behöver mycket mindre rum. Låter lite mikrofon-i-kassetdäck just nu. Men som sagt, det mesta har ett riktigt schysst grundljud som det nog går att ratta fram nåt härligt av 🙂

Sen känns är det en hel del Dani California i versen kanske men man har nog rippat värre än så i skapandet utan att skämmas 😉

Postat

Panorera!!

Sedan kan jag tycka att gitarrerna låter lite lika (t ex melodislingan mot kompgitarren) över frekvenserna. Dessutom när båda är pannade i mitten så ligger dom i stort sett på exakt samma plats.

Skitsvårt att säga saker innan du spritt isär det mer.

Postat
Schysst låt! RHCP fast ändå inte 😉

Överlag så känns allt rått. Tror att du kan göra en hel del på de flesta ställena. Skruva inte bort dig bara, det är ett schysst grundljud 😄

Tror det är bättre att du testar att mixa ordentligt först, blir lite mycket att gå igenom om man ska gå kanal för kanal så här. Spontant tycker åtminstone jag att ackguran behöver mycket mindre rum. Låter lite mikrofon-i-kassetdäck just nu. Men som sagt, det mesta har ett riktigt schysst grundljud som det nog går att ratta fram nåt härligt av 🙂

Sen känns är det en hel del Dani California i versen kanske men man har nog rippat värre än så i skapandet utan att skämmas 😉

tack för svaret. Japp, får ta och lägga ut den "slutgiltiga" mixen en gång innan de allra sista slipen. tack /adama

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.