Jump to content
Annons

Övergångsleken...


hobbex2004

Recommended Posts

Sitter på jobbet & har tråkigt.

Ska vi se vem som gör den snyggaste övergången från den föregående talarens inlägg? (ungf som de fyndiga nyhetsuppläsarna gör ibland på nyheterna/vädret).

Ni som sett sketchen med Hipphipp fattar nog vad jag menar 😳

Regler:

§1) Man måste ange vilket ord/mening man spinner vidare på, såvida inte detta är solklart (se §4). Är övergången långsökt, får man gärna lägga till en förklaringstext

§2) Man MÅSTE basera sin övergång på det senast inkommna inlägget . Mao får ej 2 personer göra övergång på samma inlägg. (Det är dock okej om ngn annan hinner före dig och gör en övergång medans du skriver din egen. Nästkommande person får då välja vilket av dessa inlägg denna vill referera till).

§2.A) Det inlägg man refererar till måste i sin tur ha refererat till ett tidigare inlägg (detta för att man inte ska göra övergång till en kommentar ngn gjort tidigare). Se även §3

§3) Man får basera sin övergång på vilket ord och vilket ämne som helst, dock ej på kommentarer och inlägg som inte är en övergång från tidigare inlägg.

§4) Använd

och [b ] för att visa vad du bygger din övergång på.

§5) Man får böja ordet, eller använda dess alternativa innebörd. Orden som uttalas

någorlunda likadant går bra (tex jul & hjul).

§6) Språk: Endast Svenska, Engelska & Svengelska

Roligast är ju om vi försöker byta samtalsämne så många ggr som möjligt.

Den bästa/fyndigaste övergången vinner ett specialpris .. 😆

Kör hårt!!!

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kör hårt!!!

Får ju börja själv..

Ngt annat som kan vara hårt är vissa av paketen som jultomten delar ut varje år. Spec tjejer tycker om hårda paket, men det finns även killar som gillar dem. De är dock i minoritet.. 😆

Får duga som start 😳

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Och mycket som det spekulerats kring i olika tidningar av karaktären skvallerpress är ju just detta om Kungens barn tycker om "hårda paket", jag tänker på Madeleine och Victoria och jag tänker på om det i så fall gäller året om. Det är ju inte annat än reportage om deras presumtiva pojkvänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mycket som det spekulerats kring i olika tidningar av karaktären skvallerpress är ju just detta om Kungens barn tycker om "hårda paket", jag tänker på Madeleine och Victoria och jag tänker på om det i så fall gäller året om. Det är ju inte annat än reportage om deras presumtiva pojkvänner.

Skvallerpress är annars en sjukdom som de flesta tanter lider utav.. De står ständigt under pressen och trycket att de MÅSTE skvallra om allt och alla på fikarasterna...

(Nedanstående är en kommentar och får ej refereras till, se §2.1)

WOW, dubbelreferering!! "Hårda paket"& kungen...... klockrent 😏

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Geriatrisk sjukdom, är sådant dom man drabbas av vid normalt åldrande... Om skvaller ökar med demens (som är en geriatrisk sjukdom) finns ingen forskning på, men man kan förvänta sej att få kommer ihåg att dom hört det senaste...

Edit: Tänkte jag rätt eller?

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid normalt åldrande kan man förvänta sej att .

på värmlänska är slang för DU (uttalas döh)... Så ja, "Dö" tänkte helt rätt, även om jag inte trodde att folk skulle köra hårt på multi-refereringar... överkurs.. 😄

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

kan baklänges blir ju nak vilket är de tre första bokstäverna i ordet naken. coh vem brukar gå runt naken? jo, brad pitt

killarna jag nämnde som önskade sig hårda paket i julklapp är ju annars rätt så familjärna med just "baklänges-metoden". De brukar då vara spritt språngande nakna med pitten dinglandes fritt i vädret.....

Den ni..😄

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

kan baklänges blir ju nak vilket är de tre första bokstäverna i ordet naken. coh vem brukar gå runt naken? jo, brad pitt

killarna jag nämnde som önskade sig hårda paket i julklapp är ju annars rätt så familjärna med just "baklänges-metoden". De brukar då vara spritt språngande nakna med pitten dinglandes fritt i vädret.....

Den ni..😳

Brinner inte veden? Månne om du vände dig om, bugade med för mot akter naken och sålunda blåste på brasan, då skulle kanske lågorna dansa desto mer fröjdefullt, men med ett yrväder som resultat! För akterom för att ge liv åt en vind!

Link to comment
Dela på andra sajter

blåste

En annan sorts te som nog inte heller smakar så gott är måste. Då rekomenderar jag hellre en klassisk earl grey eller någon slags frukostte, gärna ihop med en rostad formfranskskiva med apelsinmarmelad och cheddarost.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...