Jump to content
Annons

Mclass mastering suite


bdatony

Recommended Posts

Upptäckte igår hur bra Mclass mastering delarna var i Reason 3.0.

När jag la in den mellan mixern och "hardware interface" fanns ju flera förslag på mastering där som olika refills (eller vad de kallas).

Min låt som jag håller på med nu blev ju helt riktigt bra.... Den har hela tiden känts dov och som om det är något slags lock på.

Hur använder man egentligen Mclass mastering suite?

Lägger man på den sist som det sista eller kan man man ha med den hela tiden så att det låter bra hela tiden?

Hur gör du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att man lägger den mellan mixern och "hardware interfacet" är väl det största användningsområdet, då den som sagt ska slutsummera ditt projekt.

Jag skulle dock rekommendera dig att ratta till så bra ljud som möjligt innan du slänger på den. Först och främst för att;

1: det kommer självklart låta ännu bättre när du sen smäller på den.

2: den drar en del kraft från datorn din.

3: du tröttnar snabbt på "soundet" i din låt och börjar ändra för mycket.

Dock är den väldigt bra att ha och "referera" med under ett projekt och om du vill höra hur det "kan" eller kommer att låta.

... men men, så tänker jag när jag jobbar andra tänker annorlunda! Gör det som känns bäst för dig själv! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man lägger den mellan mixern och "hardware interfacet" är väl det största användningsområdet, då den som sagt ska slutsummera ditt projekt.

Jag skulle dock rekommendera dig att ratta till så bra ljud som möjligt innan du slänger på den. Först och främst för att;

1: det kommer självklart låta ännu bättre när du sen smäller på den.

2: den drar en del kraft från datorn din.

3: du tröttnar snabbt på "soundet" i din låt och börjar ändra för mycket.

Dock är den väldigt bra att ha och "referera" med under ett projekt och om du vill höra hur det "kan" eller kommer att låta.

... men men, så tänker jag när jag jobbar andra tänker annorlunda! Gör det som känns bäst för dig själv! 😛

Det var faktiskt lite så som jag trodde den skulle användas.

Visst är den bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...