sounden Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Dont Need You Around ARTIST/GRUPP: Sounden GENRE: Aukustisk Electro Pop (?) LÅTLÄNGD: 44 s KOMPOSITÖR: Sounden PRODUCENT: Sounden EV. MEDVERKANDE: Sounden INSPELNINGSÅR: 2006 (igår) FORMAT: mp3 STORLEK: 847 kB STATUS: Idé-stadie LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Okej! Detta gjorde jag igår när jag skulle testa micka upp mina trummor på lite annorlunda sätt än jag brukar. Blev inspirerad av GS trummickningstråd... Iaf... !OBS! Jag vet att jag inte kan sjunga, förövrigt första låtidén som jag spelat in min egen röst... Skrämmande faktiskt!! Ni kan väll säga vad ni tycker sådär spontant, typ första tanken. Mixen och produktionen är långt ifrån klart. Info.... Bas/gitarr line:ad direkt i FF800. sång C414 Trummor (klippt friskt i slutet) Virvel sm57 över, nt3a under (skulle behöva pad på denna) baskagge, C414 paddad -10, MD412 i baskaggen. B1 genom VTB-1 längst upp i taket riktad in mot ett hörn? Använt SSL masterbusskompresson och SU-1:an Lycka till, varning för psykiska men.. // Sounden Redigerat 11 augusti 2006 av sounden
suprapappa Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 jag tror du har förutsättningar som sångare om du bara sjunger mer... 😆
sounden Postat 11 augusti 2006 Trådstartare Postat 11 augusti 2006 (redigerat) jag tror du har förutsättningar som sångare om du bara sjunger mer... 😆 Altså, jag hör direkt när saker o ting låter falskt och kan kan fixa fram stämmor lätt.. Därför man kanske sätter för höga krav direkt och lägger av när man märker att man själv inte kan hålla en ton ordentligt ? + att när jag hör min egen röst så blir jag förskräckt... 😆 Jag har absolut inga planer på att bli sångare, men däremot skulle dé va nice o kunna sjunga in hyfsade melodier på sina egna inspelningar.. Så det är väll bara å sätta igång å öva då? // sounden Redigerat 11 augusti 2006 av sounden
Lethal Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Jo, allt det där försvinner ju bitvis ju mer man sjunger. Med övning förbättrar du ju både din förmåga, och blir van vid att höra din egen röst. Bara du har självförtroende bakom rösten låter det genast bättre. Har jag hört... 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.