Jump to content
Annons

Falska toner


Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)

Tjena bjässar!

Jag undrar ifall det finns något Plugin eller Effekt som man kan använda i FruityLoops 6 som gör om falska röster till "ikke falska" röster??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ptjaa.. angraez avtonute ska var bra säger dom. eller mledonye clemeony.

bråttom!? 😛

antares autotune! (helst i rack!! 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

ptjaa.. angraez avtonute ska var bra säger dom. eller mledonye clemeony.

bråttom!? 😛

antares autotune! (helst i rack!! 😛 )

...fast för bättre ljudkvalitet (dock ej i realtid), så väljer man Celemony Melodyne i stället... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man använder typ autotuner så förvanskar man orginalsångspåret, det är inte längre den "äkta" sången. Oäkta = falsk. Autotuner gör alla dina sångspår falska! 😏

Själv använder jag Gsnap ibland. Det är ju en jättekul effekt att leka med. Men det lär inte låta vettigt alls om man vill att det ska låta "äkta", för det blir en viss karaktär på sången. Låter liksom metalliskt på något sätt och inte alls snyggt. Tycker jag. Fast det finns säkert monsterdyra prylar som funkar bättre iofs.

Men enligt mig, om du vill att det ska låta äkta ska du nog låta det vara lite falskt..(!)

edit: så jag hävdar alltså att äkta = falskt...

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Trance_Freak (oregistrerad)

Tack ala nu har jag lite att välja på, ja får se vilken som blir bäst när jag skall använda den

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man använder typ autotuner så förvanskar man orginalsångspåret, det är inte längre den "äkta" sången. Oäkta = falsk. Autotuner gör alla dina sångspår falska! 🙂

Själv använder jag Gsnap ibland. Det är ju en jättekul effekt att leka med. Men det lär inte låta vettigt alls om man vill att det ska låta "äkta", för det blir en viss karaktär på sången. Låter liksom metalliskt på något sätt och inte alls snyggt. Tycker jag. Fast det finns säkert monsterdyra prylar som funkar bättre iofs.

Men enligt mig, om du vill att det ska låta äkta ska du nog låta det vara lite falskt..(!)

edit: så jag hävdar alltså att äkta = falskt...

...men man kan också se det som att:

Falskt = som det blev när man egentligen hade tänkt sjunga en annan ton. 😆

Äkta = rätt intonerat och på det sätt man ville att det skulle låta. Eftersom man har en konstnärlig frihet att göra som man vill, så är det fel att säga att pitchkorrigering är fel. Det ger ju ett resultat som är närmare vad man hade tänkt sig. 🙂

Om det låter metalliskt eller onaturligt, så har man använt fel plugg eller ställt in den fel - eller så är man så hopplöst fel ute, att man borde be någon annan sjunga... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...