adama Postat 10 augusti 2006 Postat 10 augusti 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Fooled by love ARTIST/GRUPP: Kestro Sound (nyligen bytt från AP) GENRE: pop LÅTLÄNGD: 4:51 KOMPOSITÖR: Kestro Sound PRODUCENT: Kestro Sound EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ? STATUS: Färdig LÅTLÄNK: tjabba. Har nyligen spelat in denna poplåt. Skulle gärna vilja ha lite konstruktiv kritik. Jämför oss gärna med andra (helst svenska) band. Skivbolag som håller på med vår stil?? Ge gärna kritik angående mixen, men framförallt vill jag ha kritik på låten som "låt" eller vad man ska säga. tack på förhand / adama Kestro Sound - Fooled by love Redigerat 10 augusti 2006 av adama
91:an Postat 10 augusti 2006 Postat 10 augusti 2006 Snygg låt, lite väl lång kanske. fint med gitarrerna. Basspelet känns inte övertygande. Jag tycker inte det ska spelas så synkoperat, det stjäl från gitarr och trummor som står för synkoperingen. Det är som att alla musikanter slår likadant i takten istället för att man kompletterar varann och skapar en rytm. Det är först när basen vandrar och spelar hela fjärdedelsnoter som (jag tycker) det låter rätt. Varför inte spela hela fjärdedelsnoter med någon enstaka synkoperad not vid ny vers bara, det skulle bryta fint vid övergången till basvandrandet ändå. Jag gillar arret med stämsången vid breaken, snyggt! Jag vet inte vad man ska jämföra med för svensk musik... kanske Wille Crawford-hållet? Borde nämna också att kolla upp reglerna för demoinspelningar 😳
adama Postat 10 augusti 2006 Trådstartare Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Snygg låt, lite väl lång kanske. fint med gitarrerna. Basspelet känns inte övertygande. Jag tycker inte det ska spelas så synkoperat, det stjäl från gitarr och trummor som står för synkoperingen. Det är som att alla musikanter slår likadant i takten istället för att man kompletterar varann och skapar en rytm. Det är först när basen vandrar och spelar hela fjärdedelsnoter som (jag tycker) det låter rätt. Varför inte spela hela fjärdedelsnoter med någon enstaka synkoperad not vid ny vers bara, det skulle bryta fint vid övergången till basvandrandet ändå. Jag gillar arret med stämsången vid breaken, snyggt! Jag vet inte vad man ska jämföra med för svensk musik... kanske Wille Crawford-hållet? Borde nämna också att kolla upp reglerna för demoinspelningar 😏 tack för svaret. mm, att den är för lång har jag insett. Övrigt har vi lite olika åsikter. men jag har verkligen tagit dom i åtanke. tack / adama Redigerat 10 augusti 2006 av adama
stajo Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 skön soft låt 😏. lång ja lite... basen, hm det ligger ju lite i vad 91:an säger fast jag får säga varken bu eller bä.
mange_andersson Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 det instrumentala är hur jävla fett som helst! fan vilket lömskt sväng!! sången tycker jag inte håller samma klass... prodden är riktigt nice... det händer ju verkligen grejer i mixen hela tiden.. när ack guran panoreras runt osv. 5 för den istrumentala biten och stark 3 för sången!
adama Postat 11 augusti 2006 Trådstartare Postat 11 augusti 2006 (redigerat) det instrumentala är hur jävla fett som helst! fan vilket lömskt sväng!! sången tycker jag inte håller samma klass... prodden är riktigt nice... det händer ju verkligen grejer i mixen hela tiden.. när ack guran panoreras runt osv. 5 för den istrumentala biten och stark 3 för sången! tack så mycket! Fan va kul att höra. Ja, sången ska förbättras! Har utvecklats lite till den nyare demon. Som förövrigt jag nyss lagt ut. https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=...t=0#entry451768 tack än en gång/ adama Redigerat 11 augusti 2006 av adama
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.