Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Titel: When I look into the mirror

Band: Talla Degas

Inspelad: Våren 2006

Status: Mix stadie

Storlek: 2.65 mb

Detta är alltså om-mixen av den tidigare versionen jag lade ut i början av sommaren.

Låten innehåller trummor, sång, div. kör, två elgitarrer & en elbas. Standardsättning. Mixen är betydligt bättre än den före, det hör jag. Men, jag vill gärna att ni lyssnar på den för att komma med synpunkter om mixen.

Ifall något behöver lyftas upp, sänkas, skäras, boostas eller nåt liknande.

Ifall det är för mycket effekter eller för lite. Själv tycker jag att det är lagom med effekter. Det som är svårast att bedöma enligt mig själv är frekvensbalansen.

Ifall panoreringen är lagom osv.

Låten är en egenskriven låt som jag skrev vid 16 års ålder.

Lyriken kanske inte säger så mycket, MEN, det är en poplåt och poplåtar brukar inte vara så djupa. Old school pop skulle man kanske kunna kalla det.

Ni får gärna säga eran åsikt om vad ni tycker att låten drar i för likhet stilmässigt.

Annars får ni ha en bra dag allesammans som läser detta.

Talla_Degas___When_I_look_into_the_mirror.mp3

Redigerat av Bulldog
Annons
Postat

Ja det låter som en glad gammaldags poplåt som man mår bra av att höra. Vet inte vad jag ska säga egentligen för tips. Det låter både stereo och mono på samma gång här hemma hos mig. Kanske blir extra mycket 60-tal då? Typiskt ostämd 60-talsgitarrljud också. Jag skulle gärna haft gitarren lite mer stämd faktiskt, det blir lite för mycket av det autentiska. Fast det har ju inget med mixningen att göra...

Postat

Jag håller med Fredrika... Känns inte alls panorerat även att jag hör att det är det. Lite mer stämning.

Skulle vilja ha rösten lite starkare, som det är nu så blir den bara ett instrument i mängden, fast det kanske är meningen att den dränks liksom.

Gärna lite torrare ljud.

Postat

Ha-ha-ha! Kan inte låta bli att skratta. En svenskt demoinspelning anno 1964! Var har du hittat den? Sanslöst troget tidsepoken. Fanns väl tusentals band som lät så här på den tiden men som aldrig blev några Tages eller The Shanes. Frågan är: är detta en seriös karbonkopia på 60-tal eller låter ni bara så här?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.