Jump to content
Annons

Ammoniak


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Amfetamin (skall tydligen) lukta amoniak. Även urin brukar ha en doft av det:P

Urin joo...men varför?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

folk som äter för lite kolhydrater kan lukta amoniak

Om din kompis har hakat på den senaste GI-trenden kan det bero på det. eller om han äter väldigt mkt protein i förhållande till kolhydrater.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Ibland kan man ju förväxla ammoniak och ättikssyra. Ättikssyra luktar det kring alkoholister i allmänhet. Och alkisgubbarna luktar ju...ja, piss.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Luktar piss ammoniak? Hur ska jag förklara? Nej, det luktar mer som ammoniak. Min första tanke var att reningen i njurarna var sviktande...

Ammoniaklukten är ju inte ett uttryck för vad som ätits antagligen, utan mer vad som sker längre in i kroppen.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Ättikssyra uppstår i nedbrytningsprocessen av alkohol. I kroppen alltså.

Om urin:

"Det angrips lätt av bakterier, som livnär sig på urinämnet. Därefter blir ammoniumjonen fri och kan lätt övergå till ammoniak, som luktar illa och lätt kan försvinna i gasform. "

http://www.holon.se/folke/kurs/Distans/Eko...k/sv/urin.shtml

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Lite knepigare blir det ju eftersom personen ifråga inte nyttjar alkåhool.

🙁

Njurar eller diabetes mellitus misstänker jag...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

😆

ja kaffe är ju vätskedrivande, minst ett glas vatten till varje kopp kaffe ...

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

🙂

ja kaffe är ju vätskedrivande, minst ett glas vatten till varje kopp kaffe ...

Hur stort är ett glas? 😆 :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

🙂

ja kaffe är ju vätskedrivande, minst ett glas vatten till varje kopp kaffe ...

Hur stort är ett glas? 🙂😄

ett glas är ju alltid 2 dl, visste du inte det 😏😎

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

🙂

Helt riktigt...

Om svetten luktar amoniak, eller direkt ur munnen, är det en klar indikation på vätskebrist... 😏

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Inte bra att det mesta hon dessutom dricker är kaffe...

Men ok, bara att låta annan vätska strömma ned då.

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
bälga i sig 2.3 L vatten.

...vilket betyder ungefär 3,8 liter 40% sprit. Uh-huh!!

Ja, det är klart! För huden måste också tvättas och ha rikligt med vätska för att inte torka ut. Det var så du menade, va?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite knepigare blir det ju eftersom personen ifråga inte nyttjar alkåhool.

😆

Njurar eller diabetes mellitus misstänker jag...

🙁

Jag hade tänkt skriva diabetes men eftersom hon inte verkar dricka så mycket vatten är det nog inte det...

(har hört att man är törstig när man har diabetes 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om man luktar ammoniak i munnen, vad är det för fel då? En nära bekant gör det.

😉

:musik

Kan hända att din kamrat har fel på njurarna... En jag kände för massa år sen "stank" som fan, han hade nån cancer i njurarna... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

😆

Kaffe hjälper inte alls om man behöver vätska, det är ju vattendrivande... Rent vatten ska man ha för slippa bli uttorkad... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vegeterianer luktar kanske inte ammooniak, men ni luktar iallafall inte gott.

Jag vet inte vad för människor du träffat som luktar illa i mun, men alla veggisar luktar INTE illa, det finns faktiskt de som inte borstar tänder t e x Dessutom ska du inte säga NI eftersom du antagligen aldrig träffat mig så är det FEL att du drar ALLA vegeterianer över en kam. Jag är inte en stinkande amonaikbomb bara för du har möt ANDRA som är det...

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

😆

Kaffe hjälper inte alls om man behöver vätska, det är ju vattendrivande... Rent vatten ska man ha för slippa bli uttorkad... 😱

Och gärna i kroppstemperatur... Rumstempererat är inte heller fel, men kallt ska det inte vara... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

i lumpen fick vi lära oss att, om det börjar lukta ammoniak från antingen urin, eller munnen, så är det ett varningstecken på hyfsad vätskebrist i kroppen...

TACK!!

Det gläder mig. Då kanske man kan göra något åt det. Har sagt till henne att dricka mer. "Jag har ju druckit nu", blir svaret...så ser man en kaffekopp på 1.5 dl... sittandes i solgasset (30 grader)...

Blir till att hälla i.

😄

Kaffe hjälper inte alls om man behöver vätska, det är ju vattendrivande... Rent vatten ska man ha för slippa bli uttorkad... 😆

Och gärna i kroppstemperatur... Rumstempererat är inte heller fel, men kallt ska det inte vara... 🤪

Jo vatten ur kran ska ju helst stå framme så all kalk o klor dunstar... men jag tycker inte vatten är särskilt gott men dricker ändå 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...