Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har börjat kika på editering i trumeditorn. Jag väljer sampletankt som midi ut och sätter en standard GM trummap. Kanal 10. Allt funkar och jag kan lira trummorna på midikeyboarden och inne i trumeditorn genom att trycka på uppsättningen.

MEN - när jag använder trumsticksverktyget för att lägga in - då blir det bara "outlinade" markeringar - dvs de är inte röda. Inget ljud spelas upp när jag trycker på play.

What can be wrong?

/Calle

Annons
Postat

Kan det kanske vara så att du sätter ut trummarkeringar som är utanför MIDI Parten? Alltså, om du skapar en MIDI part genom att rita ut den i Project fönstret. Är det kanske så att du sätter ut trummarkeringar efter eller innan den tidpunkt som själva MIDI Parten täcker?

Nåja bara en idé, kan inte testa och kolla nu när jag inte sitter med Cubase framför mig.

/Majken

Postat

Nope, verkar inte så.

Konstigt är att om jag lirar in trummorna med midikeyboarden så spelas de in och jag kan spela upp dom - men de ritas inte ut när jag öppnar trum editorn - de visas bara i form av en halv röd markering till vänster vid baskagge, virvel osv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.