Thir13teen Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Söker en person som är duktig på att mixa i Reason. Har suttit i otaliga timmar men får inte mina hiphop-beats att låta professionellt, ljudmässigt. Vore evigt tacksam om någon duktig person vill prova att ge mina beats det ljud som jag inte lyckas fixa själv. Tack på förhand!
Exil Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Söker en person som är duktig på att mixa i Reason. Har suttit i otaliga timmar men får inte mina hiphop-beats att låta professionellt, ljudmässigt. Vore evigt tacksam om någon duktig person vill prova att ge mina beats det ljud som jag inte lyckas fixa själv. Tack på förhand! Om du kan bounca ned alla spår till audio kan jag göra ett försök att mixa i Cubase eller Logic.
Thir13teen Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Postat 9 augusti 2006 Åh fyfan ... ja jag får väl göra det. 24-bits wav eller?
Exil Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Åh fyfan ... ja jag får väl göra det. 24-bits wav eller? Jag har inte sån stor koll på sånt där. I cubase är standard 16-bit och det brukar jag köra med. Jag vet inte riktigt vad skillnaden är, men kör med 16 det brukar iaf jag göra.
Exil Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 24bit är rätt. Okej då ska du glömma vad jag sa hehe, men hur kommer det sig att mitt Cubase är inställt på 16 bitar, jag har inte gjort någon inställning själv? Vad är det för fördelar med 16 respektive 24?
Pazo Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Taru varje spår å gör de till wav fil utan några som hellst effekter på så kan jag också göra en testmix 😆
Thir13teen Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Trevligt ... alltså när jag exporterar 24bits wav blir varje spår över 52 meg, vilket resulterar i totalt 513mb filer 😛 Det är bara en 3,5 mins låt. Skare vara så? Hur vill ni volontärer ha filerna skickade? Tack förhand. Redigerat 9 augusti 2006 av Thir13teen
Exil Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Trevligt ... alltså när jag exporterar 24bits wav blir varje spår över 52 meg, vilket resulterar i totalt 513mb filer 😛 Skare vara så? Hur vill ni volontärer ha filerna skickade? Tack förhand. När du har exporterat allt så kan du zippa eller rara mappen. Sen kan du ladda upp zippfilen/rarfilen på filegone.com t.ex. Det tar lite tid och ladda upp men låt den stå och tanka, sen ger du mig eller den du vill ska mixa adressen till din fil du har laddat upp. Vips så kan vi tanka ned hela mappen och sedan börja mixa.
Thir13teen Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Postat 9 augusti 2006 Zippad blev den 308mb och 100mb är max på filegone. Finns det nå annat?
DrivKraft Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Zippad blev den 308mb och 100mb är max på filegone. Finns det nå annat? www.yousendit.com Där kan Du skicka filer upp till 1GB gratis! Jag gör gärna ett försök till att mixa Din låt, om jag får? Brukar fixa hiphop beats åt min polare, mixa och så och han är nöjd än så länge! Peace...
Thir13teen Postat 10 augusti 2006 Trådstartare Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Nä det är 100mb max där också 😠 Måste paya för att få skicka större. Edit: Gjorde fem mindre zip-filer och tänkte lägga upp med det tar ju ett år att lägga upp en liten fil på dom här gratistjänsterna. Finns det nån sista utväg eller? Edit 2: Lol, det skulle ta 21 minuter för en 70mb-fil med yousendit och nåt liknande med den andra tjänsten 🙂 Jag provade att skicka till dig emo_niobic så om du fick nåt konstigt mail är det bara att ta bort, jag cancellade skickningen. Synd att jag inte har webhotell längre ... Har ni inte Reason gott folk? Reason-dokumentet är 172kb. Redigerat 10 augusti 2006 av Thir13teen
Bagge Postat 12 augusti 2006 Postat 12 augusti 2006 Söker en person som är duktig på att mixa i Reason. Har suttit i otaliga timmar men får inte mina hiphop-beats att låta professionellt, ljudmässigt. Vore evigt tacksam om någon duktig person vill prova att ge mina beats det ljud som jag inte lyckas fixa själv. Tack på förhand! Men hej, suttit många timmar/år i reason.. jag ställer gärna upp ☺️ om du vill/man får?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.