Jump to content
Annons

Recommended Posts

mikee (oregistrerad)
Postat

hrmph... 😏

Nu har Folksam som jag har haft musikinstrumentförsäkring hos för min studio plötsligt bestämt sig att sluta med sådana försäkringar. Så nu står jag helt oförsäkrad om några veckor.

Var har ni för försäkringar på era studios,?Nån som kan rekommendera ngt bolag?

/miCke

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Att gå med i Musikerförbundet...

Annars hade väl Studio en artikel om det för ett par nummer sedan?

Eller var det mm kanske.

mikee (oregistrerad)
Postat

jo via musikerförbundet hade varit sjysst men måste tydligen vara medlem i 6mån innan man får teckna studioförsäkringen 😏

har inte sett några artiklar om försäkringar.... 😉

några andra som har förslag?

/miCke

mikee (oregistrerad)
Postat

ingen som har försäkring? 😉

Postat

Jag minns oxå att det var en artikel i förra numret av studio... långt bak i tidningen. Check it out! Har själv ingen försäkring ännu, men det verkar som om hemförsäkringen börjar svikta en aning vad gäller mina prylar, så det är väl snart dax. Håll oss gärna informerade om vad du kommer fram till!

Postat

Så länge man inte jobbar professionellt med musik så gäller hemförsäkringen. Dvs, sitter do och gör lite smågrejjer och får de mesta betalt svart så funkar det utmärkt att köra rubbet på hemförsäkringen. Har man däremot en firma är det andra bullar.

Vi körde folksam ett tag, men näl väl inbrottet kom hade chefen missat räkningarna och vi fick inte en spänn :rolleyes:, vilket slutade med att studion försvann och nu sitter vi på var sitt håll utan dom fina lokalerna och delar upp jobben som kommer in.

Hade däremot en P4a stående i studion som jag använde som nöjesdator, en fender jazzbas som var min privata och eftersom jag inte jobbade där som basist (ok, inte så mycket i alla fall) så gick det på hemförsäkringen också.

mikee (oregistrerad)
Postat

har grejer för 200lax typ, får kolla upp det där med hemförsäkringen men jag e skeptisk till att den skulle kunna täcka så mkt speciellt om grejerna står på annan plats.

ingen som har separat försäkring för studioprylar?

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
...

ingen som har separat försäkring för studioprylar?

Knappast, har bara hemförsäkring för att jag måste enligt hyreskontraktet.

Försäkringar är värdelöst och existerar bara för att mjölka oss på pengar.

Ordentliga lås och effektiva vapen kör jag med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.