Jump to content
Annons

Finskt dansband på en ålandsbåt. Typ.


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hajustamaton

ARTIST/GRUPP: Dingbats

GENRE: Nja... inte riktigt dansband då, men nåt sånt 😆

LÅTLÄNGD: Cirka 3:30

KOMPOSITÖR: Dingbats

PRODUCENT: Dingbats

EV. MEDVERKANDE: Dingbats

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,3 MB

STATUS: Färdig låt, men väldigt ofärdig produktion i ganska desperat behov av synpunkter

LÅTLÄNK: Bifogad fil

Ja, vad ska man säga... är inte nöjd med produktionen direkt. Eftersom jag är rätt så nybörjare på sånt här så antar jag att jag har gjort några uppenbara fel som gör att det inte låter så luftigt och oansträngt som man skulle vilja.

Så jag är väldigt nyfiken: Vad fattas? Vad finns det för mycket av? Vad är dåligt? Och kanske till en viss mån, vad är bra? (Hoppas jag i alla fall... :rolleyes: )

PS: Ursäkta min totala oförmåga att sjunga! 🙂

EDIT: Glömde säga att trumsamplingarna är som de är, inget att göra nåt åt tyvärr...

Hajustamaton.mp3

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hahahahahahahahahahhaahhahahahahahahhahahahahahhahaha!!!!!! 😆😆😆😆😆😆😆😆

sorry men jag tycker finska låter så jävla roligt!!!

Låtmässigt så är ju det jobbigaste att trots MIDI-baserat så är det ändå otight (pianot då speciellt)

Sen är det en hel del harmonier som inte riktigt går ihop med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar! 😱

lavrell: Jag tycker också att finska låter roligt, det var därför jag gjorde en finsk låt. 😆 Men det är faktiskt inte MIDI. Jag har inget MIDI-interface, så jag lajnade från min synt tele-tele. Det är därför det inte är perfekt tajt, för att jag helt enkelt satt och spelade själv. Men jag ska ändå försöka fixa till det så gott det går. Vilka harmonier tänker du på som inte går ihop?

Bullfrog: Oj, känner jag dig? Det känns så otroligt att nån på forumet som inte är nån i min nära vänkrets skulle känna till och komma ihåg Tjeckien. 😆 Men hursomhelst så har jag en låt som är mer punkstuk på som jag nog ska visa här på forumet sen nån gång.

godhead: Vill du utveckla ditt svar? 😆 Vad var det som var dåligt? Tyvärr är jag inte helt säker på om det dåliga som du syftar på var meningen... :rolleyes:

Det vore väldigt välkommet med tips och synpunkter på produktionen, för det är det som jag har riktigt svårt med nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finito: Nej, jag antar att jag uttalar en hel del fel, men huvudsaken att det hörs att det är finska. 😆 Jag kan i vilket fall inte finska, jag snodde texten från en burk hudkräm. 😆

fogden2000: Fattar nog inte riktigt vad du menar där..? 😆 Vad är GM (jag borde veta...)? Och bilden..?

Aja, om ingen har några synpunkter på produktionen för jag väl nöja mig med det jag har och bara göra lite finjusteringar. (inte ohövligt menat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag antar att jag uttalar en hel del fel, men huvudsaken att det hörs att det är finska. 🙁 Jag kan i vilket fall inte finska, jag snodde texten från en burk hudkräm. 😄

😎😆😄

Det ska jag också börja göra.

edit: Detta är en keeper! Kan du inte göra en längre version? juicepaketen brukar ha finsk innehållsförteckning om texten skulle ta slut. Jag skulle vilja 20-30 minuter. Gärna mer om det går.

edit2: Hur funkar det med STIM i detta fallet förresten? Är det ACO handkräm AB (eller vad dom kan heta) som blir textförfattare eller splittar man 50/50 på texten?

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

edit: Detta är en keeper! Kan du inte göra en längre version? juicepaketen brukar ha finsk innehållsförteckning om texten skulle ta slut. Jag skulle vilja 20-30 minuter. Gärna mer om det går.

Haha, skulle inte tro det, känns lite jobbigt kanske. 😛

edit2: Hur funkar det med STIM i detta fallet förresten? Är det ACO handkräm AB (eller vad dom kan heta) som blir textförfattare eller splittar man 50/50 på texten?

A, det är ju en klurig fråga. 😛 Jag kan bara tala för mig själv, men om det var jag som jobbade på ACO med att skriva texter på hudkrämsburkar så skulle jag nog inte känna mig särskilt bestulen om nån fick för sig att göra en låt av texten. Men jag är ju inte ansluten till STIM i vilket fall så det spelar nog ingen större roll i mitt fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

edit: Detta är en keeper! Kan du inte göra en längre version? juicepaketen brukar ha finsk innehållsförteckning om texten skulle ta slut. Jag skulle vilja 20-30 minuter. Gärna mer om det går.

Haha, skulle inte tro det, känns lite jobbigt kanske. 😛

edit2: Hur funkar det med STIM i detta fallet förresten? Är det ACO handkräm AB (eller vad dom kan heta) som blir textförfattare eller splittar man 50/50 på texten?

A, det är ju en klurig fråga. 🙂 Jag kan bara tala för mig själv, men om det var jag som jobbade på ACO med att skriva texter på hudkrämsburkar så skulle jag nog inte känna mig särskilt bestulen om nån fick för sig att göra en låt av texten. Men jag är ju inte ansluten till STIM i vilket fall så det spelar nog ingen större roll i mitt fall. 🙂

EDIT:

Nä jag sökte på vad du hade gjort här förut och snubblade över Tjeckien 😄

Misstänkte det! 😛

EDIT2: Oj, vad konstigt det blev. :S

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...