Jump to content
Annons

Finskt dansband på en ålandsbåt. Typ.


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hajustamaton

ARTIST/GRUPP: Dingbats

GENRE: Nja... inte riktigt dansband då, men nåt sånt 😆

LÅTLÄNGD: Cirka 3:30

KOMPOSITÖR: Dingbats

PRODUCENT: Dingbats

EV. MEDVERKANDE: Dingbats

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,3 MB

STATUS: Färdig låt, men väldigt ofärdig produktion i ganska desperat behov av synpunkter

LÅTLÄNK: Bifogad fil

Ja, vad ska man säga... är inte nöjd med produktionen direkt. Eftersom jag är rätt så nybörjare på sånt här så antar jag att jag har gjort några uppenbara fel som gör att det inte låter så luftigt och oansträngt som man skulle vilja.

Så jag är väldigt nyfiken: Vad fattas? Vad finns det för mycket av? Vad är dåligt? Och kanske till en viss mån, vad är bra? (Hoppas jag i alla fall... :rolleyes: )

PS: Ursäkta min totala oförmåga att sjunga! 🙂

EDIT: Glömde säga att trumsamplingarna är som de är, inget att göra nåt åt tyvärr...

Hajustamaton.mp3

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hahahahahahahahahahhaahhahahahahahahhahahahahahhahaha!!!!!! 😆😆😆😆😆😆😆😆

sorry men jag tycker finska låter så jävla roligt!!!

Låtmässigt så är ju det jobbigaste att trots MIDI-baserat så är det ändå otight (pianot då speciellt)

Sen är det en hel del harmonier som inte riktigt går ihop med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar! 😱

lavrell: Jag tycker också att finska låter roligt, det var därför jag gjorde en finsk låt. 😆 Men det är faktiskt inte MIDI. Jag har inget MIDI-interface, så jag lajnade från min synt tele-tele. Det är därför det inte är perfekt tajt, för att jag helt enkelt satt och spelade själv. Men jag ska ändå försöka fixa till det så gott det går. Vilka harmonier tänker du på som inte går ihop?