Jump to content
Annons

Trance dance låtar


F-factory

Recommended Posts

Annons
Vart kan man lägga upp sina instrumentals låtar man gjort!??

Såg att det fanns ett demo forum men där är det mycket pro´s , vissa av låtarna vill man bara ha lite respons på de är inte på långa vägar klara....

just vad demoforumet är gjortför!😕 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😏 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😉 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Har ingen aning om vad basshunter använder för sin röst. Har funderat lite på vad har gör med den men det är inget jag har satt in mig i oredentligt. Eftersom han alldrig har sjungit live på sen så tippar jag på ca ett ton autotunde och sen genom ett lätt vocoder. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😆 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Har ingen aning om vad basshunter använder för sin röst. Har funderat lite på vad har gör med den men det är inget jag har satt in mig i oredentligt. Eftersom han alldrig har sjungit live på sen så tippar jag på ca ett ton autotunde och sen genom ett lätt vocoder. 😱

Aldrig sjungit live på scen? Sett videor på när han sjunger live både på DreamHack och på Sommarkrysset...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har pysslat med flstudio i 3-4 år nu och jag kan inte alla funktioner änn.

Börjar just skrapa på ytan till någonting som låter hyffsat.

Samma här, fast mitt låter inte ens hyfsat 😱

har hållt på i 3 år lr nått ... tror det börjar låta hyffsat nu för att jag kom på 11 plats på Vipzones remixtävling i vintras... undrar hur det ska gå denna gång 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😎 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Har ingen aning om vad basshunter använder för sin röst. Har funderat lite på vad har gör med den men det är inget jag har satt in mig i oredentligt. Eftersom han alldrig har sjungit live på sen så tippar jag på ca ett ton autotunde och sen genom ett lätt vocoder. 😄

Aldrig sjungit live på scen? Sett videor på när han sjunger live både på DreamHack och på Sommarkrysset...

Vad jag vet så står han mest å gapar sönder det som redan är dåligt. har alldrig sett honom sjunga lite. alla videos från dreamhack jag har sett så har det varit samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😱 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Har ingen aning om vad basshunter använder för sin röst. Har funderat lite på vad har gör med den men det är inget jag har satt in mig i oredentligt. Eftersom han alldrig har sjungit live på sen så tippar jag på ca ett ton autotunde och sen genom ett lätt vocoder. 🙁

Aldrig sjungit live på scen? Sett videor på när han sjunger live både på DreamHack och på Sommarkrysset...

Vad jag vet så står han mest å gapar sönder det som redan är dåligt. har alldrig sett honom sjunga lite. alla videos från dreamhack jag har sett så har det varit samma sak.

whatever

Link to comment
Dela på andra sajter

just vad demoforumet är gjortför!😄 Just drop some tunes!

Sen kanske inte din fråga hörhemma i denna tråd. !(Men det gör inget, du är ju ny här:P)

Aight då vet jag!

Föressten är det Autotunes tex basshunter använder för att förvränga sin röst eller finns det några andra liknande bra program?

Har ingen aning om vad basshunter använder för sin röst. Har funderat lite på vad har gör med den men det är inget jag har satt in mig i oredentligt. Eftersom han alldrig har sjungit live på sen så tippar jag på ca ett ton autotunde och sen genom ett lätt vocoder. 🙁

Aldrig sjungit live på scen? Sett videor på när han sjunger live både på DreamHack och på Sommarkrysset...

Vad jag vet så står han mest å gapar sönder det som redan är dåligt. har alldrig sett honom sjunga lite. alla videos från dreamhack jag har sett så har det varit samma sak.

whatever

😄 - aja, vi ska inte sitta här å bråka om småsaker 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar tid att jobba fram ett ljud som känns fräsht och tiden du spenderar varierar extremt mycket. Vet själv att vissa av mina låtar har tagit upp till en månad att fixa med innan jag varit nöjd, medan andra låtar absolut tar minder tid.

En grej jag lärt är att läsa teori om var instrumenten ska ligga i en mix, vilka instrument som ska/bör EQ inom vilka frekvensomfång. Vägen till att få fram ett ljud som passar en själv är lång, tar mycket tid, energi, kraft, tankeverksamhet och ett enormt tålamod 😄

Ibland undrar man va i hela fridens namn man håller på med in på morgonenstimmar...

Grejen är också att våga släppa lös sin kreativitet, bryta alla ramar. Ett bra och nämt "utgångsläge" är att öppna ett skinande rent projekt utan något förval och fundera VAD exakt du skulle vilja göra. Sen är det bara att tänka HUR ett speciellt ljud är uppbygt. Vad är grunden i det? Visst, låter lätt och pompöst... men o andra sidan så är det simpliteten som utgör den största delen i musik.

Andra bra saker att ha med sig i "skuffen", är vad för slags filter som kan piffa upp en mix. Vissa VSTi kan låta ubernice, men filtren är kass och gör att ljuden låter som en gammal blöt fuktig socka som suger upp all klang och liv i instrumentet. Bli vild och galen, prova att slå av effekter och lägg till ett externt filter. Kan göra underverk!

Hoppsan blev ett långt utlägg - hoppas att det i alla fall "make some sense" 🙂

/Dees Productions

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Trance_Freak (oregistrerad)

Sam har jag hört detta om Basshunter:

Att han började smått när han var 16, men det var inte innan han var 19 han kunde göra riktig musik...

Han e ju 21 år idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam har jag hört detta om Basshunter:

Att han började smått när han var 16, men det var inte innan han var 19 han kunde göra riktig musik...

Han e ju 21 år idag...

Ingen aning om det men det kan nog vara en stor sannolikhet i detta, Beror säkert inte på hans "Sjukdom". Det tar bara tid att få bra ljud och lära sig hur en låt är uppbyggt. Du blir inte Proffs i fl på en dag precis 😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

>3-4 år å du har bara skrapat lite på ytan? Har lärt mig det mesta på 3-4 år >redan. Inte ofta jag stöter på någon som frågar en fråga jag inte kan. Tycker >mer att programmet är enkelt. det är ljudkvallen som är jobbig att få till. Men till >det har man ju "studio"

----------

Alla vi arbetar olika i flstudio antar jag.

Min musik funkar på ett speciellt sätt, men det kommer tillfällen då jag söker mig till att förstå hur jag skall göra vissa saker korrekt.

Musiken tycker jag iallfall i mina öron låter hyffsat nu efter 4 års tid redigering och kunskap av programmet, men jag har långt kvar i att veta allt om programmets olika funktioner.

Det är lite som i photoshop. Jag har använt photoshop i 9 års tid och kan komma på saker exakt hur jag vill göra och ha det och fixar det också. Men jag kan inte använda mig av alla funktioner och verktyg. Såg nyrligen en tjej sitta i phsp och använda ett verktyg jag totalt missat. Aha, nu går arbetet mycket snabbare då jag skulle göra precis samma sak ^___^

Man lär sig så länge man lever.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Tool (oregistrerad)
jag har pysslat med flstudio i 3-4 år nu och jag kan inte alla funktioner änn.

Börjar just skrapa på ytan till någonting som låter hyffsat.

😄  3-4 år å du har bara skrapat lite på ytan? Har lärt mig det mesta på 3-4 år redan. Inte ofta jag stöter på någon som frågar en fråga jag inte kan. Tycker mer att programmet är enkelt. det är ljudkvallen som är jobbig att få till. Men till det har man ju "studio"  😄 .

Blev lite stum här, 3-4 år? Hur mycket har man isåfall actually setat ner och pysslat med låtar..?

Ingen erfarenhet ifrån "riktiga" inspelningsprogram/DAWs kanske..?

Själv har jag gett mig på Fl Studio med start förra veckan då jag tidigare ansett det vara lite av ett lekprogram...Inte tycker jag det är så mycket att hojta över för att vara ärlig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hållit på i 2 år.

Men då är det först på senare tid jag suttit en tid i programmet, jag börjar lära mig det mesta men jag har kvar att lära mig kompressor/mixing/mastering ja ni vet.

Mina låtar blir lätt grötiga.

sedan så brukar jag hålla uppehåll i en vecka för att inte fastna i samma tankemönster.

Vilket är lätt för mig.

Om jag gör en bra låt så är det ganska stor chans att andra låten låter ganska lika.

Och ibland brukar jag försöka göra Hiphop och ambient chill musik.

För när man pysslar med olika genrer så lär man sig olika saker.

Sedan kan man t.ex implentera saker från Hiphop genren till Trance/hardcore.

Nu var kanske Hiphop till hardcore lite långsökt.

Men jag hoppas ni förstår vad jag menar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt fl i snart 1 år =) började i slutet av sommaren =)

Har lärt mig Väldigt mycket =)

och jag tycker vekligen inte man kan göra en låt av original Samples från Fl =)

kan kan man väl .. men det skulle inte låta lika bra.. "tycker iaf jag"

jag sitter i Fl så gott som varje dag =)

men det är inte alltid jag gör musik, ibland leker jag bara och testar nya grejer =)

Skulle verkligen vilja lära mig skruva fram ett "eget" sound 😱

Men jag har bara det här som en hobbie =) nåt att göra medans alla andra Spelar Cs :rolleyes:

Men man ska väl försöka få till ett sound som man själv gillar ?

och göra musik som man själv gillar att lyssna på...

Bara lite tankar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, man ska inte sitta och försöka kopiera andras sound skapa ett eget däremot kan man blanda ihop olika artisters sound å få fram något helt nytt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det finns dock inget bättre sätt att lära sig olika program som fks FL som när man försöker göra det andra gjort innan. Det lär man sig ofattbart mycket på. Sen när man lärt sig mycket, DÅ kan man börja vrida och knåpa och vända på saker. För då vet man vad som händer när man vrider och vänder och knåpar just på den ratten..

🙂

Redigerat av Kenta K
Link to comment
Dela på andra sajter

När går gränsen på "Lekprogram" och inte lekprogram?

Jag menar, man kan väl likaväl leka i cubase som i fl studio.

Är man seriös musik intresserad och försöker skapa en seriös låt går det lika bra i fl om man bara försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...