Jump to content
Annons

Trance dance låtar


F-factory

Recommended Posts

Annons

Det handlar mkt om vad du gör med allt som finns att göra, det bästa tipset jag kan ge är att fixa fusksynthar (plugins), installera dem och leta upp ett ljud du gillar och sen vrid på knappar tills du får fram ett ljud du älskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså vrida på vikkken knapp?

😉 ...

Aja, Några rekomendationer på synther är: Zt3a+, Vaungard, Ravity(S) & V-staion. bland betal syntherna.

Gratis synthar är inte så svåra att hitta. Ett tips är: Synth 1

Samples hittar du hos vengance

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sök om du inte vet hur man installerar dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså vrida på vikkken knapp?

om du köper tidningen så fins en fin guid som heter "ratta synthen" mkt givande att läsa !

Släppte inte studio en tidning som visar hur man börjar med datorbaserad musik nyligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså vrida på vikkken knapp?

Nu är lagom nyfiken på hur du tänker.

Du har använt FL i ett år.

Din musik låter "inte pro".

Du vill låta som Basshunter.

Och nu tror du att det räcker med att vrida på en knapp för att din musik ska låta bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Fl i ett år ungefär, programmet i sig känns ganska begränsat därav jag undrar vilka program de stora Dj:s använder typ (Timbaland, scott storch, sunblock osv..)??...

grejen e att de känns lite statiskt att använda Fl allt känns så förgjort i det och inte så enkelt att skapa något eget kreativt..känns rätt segt o spendera typ 48h eller mer på att göra en låt som i slutändan ändå inte låter hundra.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inte programmets fel, utan arbetsmetoden.

Timbaland sitter i sin nya studio på tusentals kvadratmeter med flera TON av instrument och utrustning. Men det är inte vad han använder, utan vad han gör. Han gör lika grymma beats med endast en ASR-10 och en MPC-sampler.

Våga släppa taget om FL:s medföljande instrumentpluggar. Våga släppa taget om FL:s medföljande trumsamplingar. Våga rensa hela arbetsytan i FL och börja från scratch med tom arbetsyta. Tycker du att det är svårt att skapa från grunden i FL, lär det inte bli bättre i Cubase, Logic eller några andra program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Fl i ett år ungefär, programmet i sig känns ganska begränsat därav jag undrar vilka program de stora Dj:s använder typ (Timbaland, scott storch, sunblock osv..)??...

grejen e att de känns lite statiskt att använda Fl allt känns så förgjort i det och inte så enkelt att skapa något eget kreativt..känns rätt segt o spendera typ 48h eller mer på att göra en låt som i slutändan ändå inte låter hundra.. 😆

Om du har försökt attt göra nått som låter pro med bara Fl-s egna ljud är du hel ute och cycklar. Det du får med fl studio är främst för att du ska ha nått att starta med. Du kan ska har hört demo filerna, visst låter dom bra? Men detta är folk som har hållt på med musik i hur många år somhest och dom känner fl. Säkerligen har de ochså lagt ner mer tid än 48 timmar på sina låtar.

Det du måste göra är att jobba mycket längre med fl-studio. När du väl känner programmet kommer du inte känna dig lika begränsad i det. Du måste ochså ha ett gäng synhar som låter ruskigt bra. Och massor av samples. Då har du förutsättningarna för att få bra ljud i din låt.

Läs aven studios mixologi för att lära dig mixa på ett bra och funktionellt sätt.

// Nexustwins - Två bröder med 5 års erfarenhet av Fl-studio 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Basshunter använt FL studio i singel versionen av Boten Anna.

Misstänker att man gjort en merge av låten in i en annan miljö för att det ska

hålla. Dessvärre. Låten blev ju inte bättre för det... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Fl i ett år ungefär, programmet i sig känns ganska begränsat därav jag undrar vilka program de stora Dj:s använder typ (Timbaland, scott storch, sunblock osv..)??...

grejen e att de känns lite statiskt att använda Fl allt känns så förgjort i det och inte så enkelt att skapa något eget kreativt..känns rätt segt o spendera typ 48h eller mer på att göra en låt som i slutändan ändå inte låter hundra.. 😉

Om du har försökt attt göra nått som låter pro med bara Fl-s egna ljud är du hel ute och cycklar. Det du får med fl studio är främst för att du ska ha nått att starta med. Du kan ska har hört demo filerna, visst låter dom bra? Men detta är folk som har hållt på med musik i hur många år somhest och dom känner fl. Säkerligen har de ochså lagt ner mer tid än 48 timmar på sina låtar.

Det du måste göra är att jobba mycket längre med fl-studio. När du väl känner programmet kommer du inte känna dig lika begränsad i det. Du måste ochså ha ett gäng synhar som låter ruskigt bra. Och massor av samples. Då har du förutsättningarna för att få bra ljud i din låt.

Läs aven studios mixologi för att lära dig mixa på ett bra och funktionellt sätt.

// Nexustwins - Två bröder med 5 års erfarenhet av Fl-studio :rolleyes:

Mkt bra svar!

Stämmer säkerligen gäller helt enkelt att ha tålamod, det jag tänkte var nog ungefär om det tar så lång tid som tex 5år att bli duktig på Fl, varför då inte spendera den tiden på ett program som man i slutändan kan göra riktigt bra saker med. Detta kanske går med Fl, men man har fått lite intryck av att det skall vara ett simpelt prog....

Någon som känner till vart man kan lägga upp sina låtar, instrumentals för att få respons, typ negativ o kanske positiv kritik på dem...??

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Fl i ett år ungefär, programmet i sig känns ganska begränsat därav jag undrar vilka program de stora Dj:s använder typ (Timbaland, scott storch, sunblock osv..)??...

grejen e att de känns lite statiskt att använda Fl allt känns så förgjort i det och inte så enkelt att skapa något eget kreativt..känns rätt segt o spendera typ 48h eller mer på att göra en låt som i slutändan ändå inte låter hundra.. 😳

Om du har försökt attt göra nått som låter pro med bara Fl-s egna ljud är du hel ute och cycklar. Det du får med fl studio är främst för att du ska ha nått att starta med. Du kan ska har hört demo filerna, visst låter dom bra? Men detta är folk som har hållt på med musik i hur många år somhest och dom känner fl. Säkerligen har de ochså lagt ner mer tid än 48 timmar på sina låtar.

Det du måste göra är att jobba mycket längre med fl-studio. När du väl känner programmet kommer du inte känna dig lika begränsad i det. Du måste ochså ha ett gäng synhar som låter ruskigt bra. Och massor av samples. Då har du förutsättningarna för att få bra ljud i din låt.

Läs aven studios mixologi för att lära dig mixa på ett bra och funktionellt sätt.

// Nexustwins - Två bröder med 5 års erfarenhet av Fl-studio 😉

Mkt bra svar!

Stämmer säkerligen gäller helt enkelt att ha tålamod, det jag tänkte var nog ungefär om det tar så lång tid som tex 5år att bli duktig på Fl, varför då inte spendera den tiden på ett program som man i slutändan kan göra riktigt bra saker med. Detta kanske går med Fl, men man har fått lite intryck av att det skall vara ett simpelt prog....

Någon som känner till vart man kan lägga upp sina låtar, instrumentals för att få respons, typ negativ o kanske positiv kritik på dem...??

Tack, man måste ju leva upp till sitt rykte "Veteran". 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon har en aning om vilket eller vilka program tex Basshunter använt för att skapa sin musik?

Har använt Fl i ett år ungefär och gjort en riktigt massa låtar men vill vå dom att låta mer Pro :rolleyes: .....

Är ju så med musiken såsom detär med mycket annt, att det krävs tålamod och ett brinnande intresse. Spelar ingen roll om du har det bästa programet eller den fetaste synthen, det är inte det det handlar om. Ända som funkar är att öva. Öva dag som natt, öva öva åter öva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon har en aning om vilket eller vilka program tex Basshunter använt för att skapa sin musik?

Har använt Fl i ett år ungefär och gjort en riktigt massa låtar men vill vå dom att låta mer Pro 😄 .....

Är ju så med musiken såsom detär med mycket annt, att det krävs tålamod och ett brinnande intresse. Spelar ingen roll om du har det bästa programet eller den fetaste synthen, det är inte det det handlar om. Ända som funkar är att öva. Öva dag som natt, öva öva åter öva.

Med träning kommer färdighet, så enkelt är det lådis! Som du säger handlar det inte om den grymmaste sequencern eller de grymmaste syntharn! Man har ju fyra väggar i sin sequencer, sen ska man dit med tapeterna också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Basshunter använt FL studio i singel versionen av Boten Anna.

Misstänker att man gjort en merge av låten in i en annan miljö för att det ska

hålla. Dessvärre. Låten blev ju inte bättre för det... 😄

Har du hört mp3:an? Den mp3:an låter inte mycket annorlunda än singeln.

Jag skulle sätta en hundring på att man tagit exakt samma mix från FL Studio, plockat bort allt vad master eq och limiter heter och sedan lämnat den till en masteringfirma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Basshunter använt FL studio i singel versionen av Boten Anna.

Misstänker att man gjort en merge av låten in i en annan miljö för att det ska

hålla. Dessvärre. Låten blev ju inte bättre för det... 😉

Har du hört mp3:an? Den mp3:an låter inte mycket annorlunda än singeln.

Jag skulle sätta en hundring på att man tagit exakt samma mix från FL Studio, plockat bort allt vad master eq och limiter heter och sedan lämnat den till en masteringfirma.

Prexis. Antagligen har han gjort så som du sa och så har Warner själva mastrat den. För jag vet att han använder wavelab för att mastra själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Basshunter använt FL studio i singel versionen av Boten Anna.

Misstänker att man gjort en merge av låten in i en annan miljö för att det ska

hålla. Dessvärre. Låten blev ju inte bättre för det... 🙂

Har du hört mp3:an? Den mp3:an låter inte mycket annorlunda än singeln.

Jag skulle sätta en hundring på att man tagit exakt samma mix från FL Studio, plockat bort allt vad master eq och limiter heter och sedan lämnat den till en masteringfirma.

Prexis. Antagligen har han gjort så som du sa och så har Warner själva mastrat den. För jag vet att han använder wavelab för att mastra själv...

Han släppte först låten sen när skivbolaget släppte den så masterade de om den för skivan 😱... Vet inte om mixing var involverat här ochså 😆...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden: Ja, det var väl egentligen bara You're gonna get it som var något att ha. Resten av skivan var rätt blek vill jag minnas. Men det är ändå kul att yngre förmågor vill ta vid där Ben Marlene slutade.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har pysslat med flstudio i 3-4 år nu och jag kan inte alla funktioner änn.

Börjar just skrapa på ytan till någonting som låter hyffsat.

😄 3-4 år å du har bara skrapat lite på ytan? Har lärt mig det mesta på 3-4 år redan. Inte ofta jag stöter på någon som frågar en fråga jag inte kan. Tycker mer att programmet är enkelt. det är ljudkvallen som är jobbig att få till. Men till det har man ju "studio" 😱 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...