Nexustwins Postat 8 augusti 2006 Dela Postat 8 augusti 2006 LÅTNAMN:Fjortis pojkar (Orginal mix) ARTIST/GRUPP: Nexustwins GENRE: Fjortis trance LÅTLÄNGD: 3:54 KOMPOSITÖR: Rasmus & Sebastian Thulin PRODUCENT: Rasmus & Sebastian Thulin INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: STATUS: Demo efter kommentarerna 😛 LÅTLÄNK: (Bifogad fil) : En låt som vi har hållt på med ett tag nu, var helt enkelt svårt att släppa ut den till verkligheten 😆. Ska försöka fixa det mesta som ni anser inte låter bra. Linus vart är du? 😎 En mix utan vocals kommer när det ska läggas upp på hemsidan 😆 Nexustwins___Fjortis_pojkar__orginal_mix_.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 8 augusti 2006 Dela Postat 8 augusti 2006 Linus vart är du? 😆 Jag sitter här i skuggan och lurpassar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 NICE NEXUS, DETTA VAR FINT ruskigt bra jobbat, sköna pads Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 tackar tackar 😏 inget dåligt om låten alls eller då e det detta jag drömmt om ju Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaiNeN Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Hmm.. Tycker du ska börja med att sänka lite volym på leadsen.. Det är någon såg som tuggar sönder mina öron. Annars låter det väl helt okej, du kunde lämnat bort det där telefonsamtalet, det påminner mig lite om någon Backstreet Boys-låt blandat med Basshunter. Redigerat 9 augusti 2006 av kaiNeN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet. Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Mainstream..Grötig...För mycket Saw för min smak... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet. Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller? Mainstream..Grötig...För mycket Saw för min smak... Saw leaden är det som gör soundet i hela låten 😎. Det som gör det grötigt är nog lead ljudet det ochså. har försökt fixa det men då försvinner feeleingen. 🙁😱🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet. Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller? 🙂 Nä, ni borde städa kanalerna i mixen med eq. Nu har ni ett tiotal kanaler där varje kanal har ett überfett frekvensomfång. När basen får slåss om det lägre registret med såväl leads och pads, blir det totalkrock. Och sen är masterkompressorn/limitern så stark att allt pressas sönder. 1. Börja med att sänka era pads 10-12 dB så man överhuvudtaget kan höra vad det där telefonsamtalet säger. 2. Sänk leadljudet. Skär bort all bas ur leadljudet, och sänk diskanten över 6kHz. Dags att se över er mixning alltså. 😎 Redigerat 9 augusti 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet. Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller? Haha. Dist kan vara ganska subtilt, det behöver inte innebära ylande acidljud, men på det här sättet är det bara obekvämt. Det är inget fel på min utrustning - faktum är att DT770-lurarna låter snuskigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet. Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😉 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller? 😆 Nä, ni borde städa kanalerna i mixen med eq. Nu har ni ett tiotal kanaler där varje kanal har ett überfett frekvensomfång. När basen får slåss om det lägre registret med såväl leads och pads, blir det totalkrock. Och sen är masterkompressorn/limitern så stark att allt pressas sönder. 1. Börja med att sänka era pads 10-12 dB så man överhuvudtaget kan höra vad det där telefonsamtalet säger. 2. Sänk leadljudet. Skär bort all bas ur leadljudet, och sänk diskanten över 6kHz. Dags att se över er mixning alltså. 😆 Linus has enterd the building 😆. Haha. Dist kan vara ganska subtilt, det behöver inte innebära ylande acidljud, men på det här sättet är det bara obekvämt. Det är inget fel på min utrustning - faktum är att DT770-lurarna låter snuskigt bra. Okey, Ska se vad jag kan göra åt både mixing och mastering... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Lyssnade på låten för någon dag sedan. Detta var inget som fick mig att gåigång direkt, men en sak kan jag ju säga: Du/ni gör framsteg, och det är ju iaf bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Sänk leadljudet. Och stava fjortispojkar rätt. Jag skriver det här inlägget enbart eftersom jag vill komma upp i 1000 inlägg. Men jag har faktiskt lyssnat på låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Sänk leadljudet. Och stava fjortispojkar rätt. Jag skriver det här inlägget enbart eftersom jag vill komma upp i 1000 inlägg. Men jag har faktiskt lyssnat på låten. namnet kanske var menat som "kolla en fjortis, pojkar" 😆 grattis till veteran 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 namnet kanske var menat som "kolla en fjortis, pojkar" 😆 grattis till veteran 😆 Men jag vill också vara chef! Hur blir jag chef, lådan? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 namnet kanske var menat som "kolla en fjortis, pojkar" 😆 grattis till veteran 😆 Men jag vill också vara chef! Hur blir jag chef, lådan? 😳 När du varit min lärling i ett antal inlägg:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pulsen (oregistrerad) Postat 11 augusti 2006 Dela Postat 11 augusti 2006 (redigerat) sänk pads o leads.. högpassfilter på allt och höj hattarna 😏 försök panorera lite mer oxå. Redigerat 11 augusti 2006 av pulsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 12 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2006 Okey tackar tackar något mer? Vad jag ser det som så är det såhär: * Bra låt * Kass mix Har jag rätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 Oj. Alla syntharna tränger undan trummorna väldigt mkt. Telefonsamtalet är såååå dåligt så det inte är sant! 😳 Som sagt. allting trångs med allting. vääääldigt tjockt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 Vad jag ser det som så är det såhär: * Bra låt * Kass mix Har jag rätt? Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P-O Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 Ja det går nog säkert hem hos fjortisar ganska så töntigt prat men musiken är inte tokig i för sej. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 hits for kids nästa kanske?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 12 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2006 (redigerat) Ja det går nog säkert hem hos fjortisar ganska så töntigt prat men musiken är inte tokig i för sej. Snacket ska ju vara så töntigt som det kan bli.. 😉 hits for kids nästa kanske?! Haha tackar tackar! Redigerat 12 augusti 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 Jag tyckte låten i sig var rätt tråkig, melodier och så. Bra ljudbild förutom att man aldrig hörde vad ni sa 😮 Ni börjar få till mysigt ljud nu, bara att få till nån nice melodi så ska det nog gå vägen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
labero Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 hits for deaf nästa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 världens suraste ackord... knapp nån melodi alls men som dränker alltihop... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khazad Postat 12 augusti 2006 Dela Postat 12 augusti 2006 jag tyckte grötigt passade in väldigt bra... gör det lite enklare kanske, inte för att jag vet så mkt men... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Ganska ointressant melodi och ljuden har vi hört förrut. Det kan nog lyfta om det finns mer variation i låten, nu mal det mest på. Inget direkt nyskapande. Padsen ligger tokigt högt, dra ned dem lite och låt trummorna hjälpa till att skapa lite driv. Leaden drar ned tempot i låten, blir mer pop än något annat. Skippa snacket, det funkar inte alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.