bas_anton Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Hej funderar på att skaffa en Mbox. Vill kunna spela in lite smått och gott. Som ni säkert vet följer Reason (adapted) med. Jag kan inte det här så bra, men som jag fattar det så finns det rätt bra mjukvarusyntar med i Reason. Kan man få de flesta ljuden man behöver med hjälp av Reason. Det här blir mitt första stapplande steg mot en hemstudio så jag har inte så bra koll ännu. De enda erfarenheterna jag har från synthar är en Roland JV30. Om jag nu skaffar Reason, och vill ha lite rhodes. Finns det något bra preset så man kommer igång snabbt? Kort och gott kan man hitta alla de "vanliga" instrumenten i Reasons synthar? Hoppas ni fattar frågan! Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Om jag har förstått det hela rätt så är Reason Adapted ett "fast" Reason-rack. Då får du ju samplers som kan spela till exempel rhodes-ljud som (iallafall vad gäller fullversionen) medföljer som en av många presets. Subtractorn är en skaplig, om än lite tunn, fuskanalog och Dr Rex är till för att spela upp loopar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eckan Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Ja, det finns Rhodes-samplingar där ute 😄 Dock är det frågan om det blir lika bra som på riktigt ( ) Uppgradering till 2.5:an kostar f ö ca 3 papp.. Kolla på propellerheads hemsida! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Mainstream Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Ingår det inte bara NNXT och Dr Rex i Reason Adapted? Eller har jag fel? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Ingår det inte bara NNXT och Dr Rex i Reason Adapted? Eller har jag fel? 😆 va ja har förstått e de olika beroende på vad man har köpt.. t.ex M-Audio har ett paket och nåt annat företag har ett annat paket med olika saker i... men generellt är reason adapted en bantad version... nåt slags mellanting mellan demo och fullversion... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.