Jump to content
Annons

Svantes goda sida ;-)


svante

Recommended Posts

Hellu!!

Tänkte bara säga tjena eftersom jag inte gjort det ännu! Är en skåning i södermanland som bott/pluggat/arbetat typ i hela landet. Verkar som gitarrlärare i dagsläget och är en rookie totalt inom studieteknik, men har precis insett hur j..a kul det är att hålla på. Speciellt när man får till det!! Därför är det med stor glädje jag funnit detta forum och suger åt mig av den kunskap som finns här. Superduper. Min utrustning i dagsläget är pinsamt simpel men det funkar faktiskt.

Kör reason 3 på min 4 år gamla compaq, och gör audiospår på min Yamaha-porta(en aw16g), där jag även senare lägger över reasonljuden. Insåg tidigt begränsningarna med detta tillvägagångssätt, men man blir förbannat kreativ av begränsade tillgångar.

Ha det bra alla och kul att vara här.

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer du enbart att visa den goda sidan, eller får vi snart se en annan sida av Svante? 😏

Lärare i elgitarr eller akustisk gitarr? 😛

Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du enbart att visa den goda sidan, eller får vi snart se en annan sida av Svante?  😏

Lärare i elgitarr eller akustisk gitarr?  😛

Välkommen!

Mja, alltså....jag gjorde en tråd tidigare i sommar då jag vart lite...gramse kan man säga. Kanske några tyckte jag var en riktig gnällis där...så jag lovar att visa min goda sida mest iaf! Huvudinstrumentet är akustisk gitarr, men jag undervisar i både akustisk och elgitarr. Är även en rackare på blockflöjt, äger numera en kolsvart ebenholtzsopran som faktiskt ser riktigt stygg ut!! Den ligger i ett etui med syndigt glänsande lila silketyg runt. Hövva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Moin.

Svante är ett vanligt musikernamn.

T.ex Svante i Commando M. Pigg.

och och...öh ..ja då jag själv dårå.

Annat gemensamt för Svantisar är att vi kommer från Skåne!

🙂😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Moin.

Svante är ett vanligt musikernamn.

T.ex Svante i Commando M. Pigg.

och och...öh ..ja då jag själv dårå.

Annat gemensamt för Svantisar är att vi kommer från Skåne!

😛  😛  😆

Herr Thuresson ej att förglömma. Även om jag aldrig lär mig gilla hans röst. VAD är det som är så bra med den? JO...den är inte skånsk! En oskånsk Svante i musiksammanhang funkar ju inte, det är väl det första man lär sig i ljudteknik kantänka? Undrar om det finns många fler som heter Svante på detta forum? Svammel... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellu!!

Tänkte bara säga tjena eftersom jag inte gjort det ännu! Är en skåning i södermanland som bott/pluggat/arbetat typ i hela landet. Verkar som gitarrlärare i dagsläget och är en rookie totalt inom studieteknik, men har precis insett hur j..a kul det är att hålla på. Speciellt när man får till det!! Därför är det med stor glädje jag funnit detta forum och suger åt mig av den kunskap som finns här. Superduper. Min utrustning i dagsläget är pinsamt simpel men det funkar faktiskt.

Kör reason 3 på min 4 år gamla compaq, och gör audiospår på min Yamaha-porta(en aw16g), där jag även senare lägger över reasonljuden. Insåg tidigt begränsningarna med detta tillvägagångssätt, men man blir förbannat kreativ av begränsade tillgångar.

Ha det bra alla och kul att vara här.

Svante

Du behöver inte skämmas, du har ju hårdvara till skillnad från vissa andra. 😆. Välkommen förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...