Wille Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 (redigerat) Tja ba.. Är det någon här med koll på General Midi på mobiler typ Sony Ericsson T610/630 ?? har tänkt att komponera lite i Cubase och sedan eportera som midifil. Det jag vill är att kunna välja instrument i på mobilen, 😏 går det ? Redigerat 30 juni 2004 av Starion
VacUm Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Tror mobilerna har en vanlig gm-bank. Program change helt enkelt. Är inte bombsäker...
Carl_B Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja... channel 10 är t.ex trummor channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😏 sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen...
Wille Postat 30 juni 2004 Trådstartare Postat 30 juni 2004 Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja... channel 10 är t.ex trummor channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😎 sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen... Tack Carl! och VaCum, men hur kan jag välja tex saw lead? var får man upp namnen? 😏 Mvh / Starion.
VacUm Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi.
Wille Postat 30 juni 2004 Trådstartare Postat 30 juni 2004 Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi. ok så sawlead är med i alla GM banker typ.. ? 😏 tack igen!
Wille Postat 30 juni 2004 Trådstartare Postat 30 juni 2004 Kan jag i Cubase få upp alla GM ljud namnen ?? hur i såfall? 😏
Wille Postat 30 juni 2004 Trådstartare Postat 30 juni 2004 Använd inte för många kanaler bara, polyfonin i mobiltelefoner är sällan lika bra som på en dator. Jag märkte då jag körde in en midi-fil med litegrann för många kanaler i telefonen att vissa instrument/kanaler ramlade bort då ett annat kom in. Ok, nej max 24/32 röster är det väl, iaf på T610/630 ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.