Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja ba..

Är det någon här med koll på General Midi på mobiler typ Sony Ericsson T610/630 ?? har tänkt att komponera lite i Cubase och sedan eportera som midifil.

Det jag vill är att kunna välja instrument i på mobilen, 😏 går det ?

Redigerat av Starion
Annons
Postat

Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja...

channel 10 är t.ex trummor

channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😏

sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen...

Postat
Jag har gjort ett par i FL Studio... de e en vanlig gm-bank ja...

channel 10 är t.ex trummor

channel 2 använder jag till melodier osv och sätter ljudet som saw lead 😎

sen exporterar du bara som midi, slänger upp på en websida och wappar till midi-filen så kommer det upp en förfrågan om du vill ladda ner filen...

Tack Carl! och VaCum, men hur kan jag välja tex saw lead? var får man upp namnen? 😏

Mvh / Starion.

Postat

Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi.

Postat
Det är samma som på alla synthars GM-banker. Gör din låt med en GM-bank och sen ska de låta ungefär likadant i mobilen. Det är det som är själva idén med GeneralMidi.

ok så sawlead är med i alla GM banker typ.. ? 😏

tack igen!

Postat
Använd inte för många kanaler bara, polyfonin i mobiltelefoner är sällan lika bra som på en dator. Jag märkte då jag körde in en midi-fil med litegrann för många kanaler i telefonen att vissa instrument/kanaler ramlade bort då ett annat kom in.

Ok, nej max 24/32 röster är det väl, iaf på T610/630 ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.