Jump to content
Annons

Jönköpingsbo någon?


josie87

Recommended Posts

Annons

Moberg är jönköpingsbo. Sounden och Sisältää kommer därifrån. Finns säkert fler, men inga jag minns. Själv har jag bott där under korta två år. Trevlig stad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är från Mullsjö, gick i gymnasie i jönnet. Bäckadal. Jättebra skola... eller inte. Har sett bron, tycker den är rätt löjlig. Tycker man kunde gjort en bro över vättern istället, via norra delen av visingsö eller nåt. Hade varit kalasbra. Då hade jag sluppit passera jönköping när jag ska hemhem och hälsa på :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är från Mullsjö, gick i gymnasie i jönnet. Bäckadal. Jättebra skola... eller inte. Har sett bron, tycker den är rätt löjlig. Tycker man kunde gjort en bro över vättern istället, via norra delen av visingsö eller nåt. Hade varit kalasbra. Då hade jag sluppit passera jönköping när jag ska hemhem och hälsa på :rolleyes:

vad gick du, bygg, fordon, frisör? finns mycket bra på bäckadal 😆

bron är snygg på kvällen när den är tänd faktiskt

spelade på invigningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

vad gick du, bygg, fordon, frisör? finns mycket bra på bäckadal 😆

bron är snygg på kvällen när den är tänd faktiskt

spelade på invigningen...

Läste el/elektronik. Vi var 4 av 16 som lyckades få slutbetyg till studenten. Alla skyllde på alla och allt var kaos.

Hade velat gå på broinvigningen och lyssnat på Loney Dear, men men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
vad gick du, bygg, fordon, frisör? finns mycket bra på bäckadal 😆

bron är snygg på kvällen när den är tänd faktiskt

spelade på invigningen...

Läste el/elektronik. Vi var 4 av 16 som lyckades få slutbetyg till studenten. Alla skyllde på alla och allt var kaos.

Hade velat gå på broinvigningen och lyssnat på Loney Dear, men men.

hehe, gött.

ja emil var galet bra på bron. han spelade ju mitt ute på bron på en liten scen. massa folk och varma vindar!

edit. stavfel

Redigerat av josie87
Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ! Anders Moberg heter jag.... 😉 Bor i Hovslätt...

Mattias Moberg är inte från min släkt. Det finns ju några Moberg's här i JKPG...

Jag "vet" naturligtvis vem du/ni är. Ni har ju varit med i "Jönköping-NU", och "JP" också, om jag inte minns fel.... det var väl om att ni skulle spela på "invigningen".

Ni pratar om bron ... Jag håller med Fidden, det skulle vara en bro över vätten istället. Men det är ju kul att JKPG växer så enormt som den gör...

Vem vet vi kanske stöter på varandra... (Jag ska sjunga lite "Poodles" på Rockjakten i...Oktober tror jag att det blir..)

Kul tråd 😆 Finns det fler JKPG'are? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ! Anders Moberg heter jag.... 🤪 Bor i Hovslätt...

Mattias Moberg är inte från min släkt. Det finns ju några Moberg's här i JKPG...

Jag "vet" naturligtvis vem du/ni är. Ni har ju varit med i "Jönköping-NU", och "JP" också, om jag inte minns fel.... det var väl om att ni skulle spela på "invigningen".

Ni pratar om bron ... Jag håller med Fidden, det skulle vara en bro över vätten istället. Men det är ju kul att JKPG växer så enormt som den gör...

Vem vet vi kanske stöter på varandra... (Jag ska sjunga lite "Poodles" på Rockjakten i...Oktober tror jag att det blir..)

Kul tråd 😱 Finns det fler JKPG'are? 😄

tjena!

hovslätt? ja men då är vi ju nästan grannar 🙂. jag bor på grästorp! var i hovslätt då?

ja, vi har varit med lite i tidningarna, mest i jp då. helsidereportage i juni och så recenserade de vår vmlåt också, tillsammans med alla andra sveriges vmlåtar, fick bäst betyg av alla! 😆 fyra stickor, tillsammans med två andra låtar.

Östgöten har gått på peset vet jag, för länge sen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ju gå med "hunden" vid Grästorp... Du känner inte igen hunden? 😱 Haha... Har du sett en Yamaha TT600 vit/röd på bakhjulet så kan det vara jag... 🤪

Bor 100m från CI's, mot city, andra sidan gatan...

Känner två "trummisar" på Gräshagen...

"Figge" (typ 2.10 hög, 2m mellan axlarna, 150kg muskler?) helt fantastiskt överstyv!

"Jimpa" trummis i "Overstiff"..(jag spelade Bas där ett tag)..(

Båda bor i "ringarna"...

ps.det är jag som spelar bas i "video'na" på Overstiff.se. ds

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ju gå med "hunden" vid Grästorp... Du känner inte igen hunden? 😱 Haha... Har du sett en Yamaha TT600 vit/röd på bakhjulet så kan det vara jag... 🤪

Bor 100m från CI's, mot city, andra sidan gatan...

Känner två "trummisar" på Gräshagen...

"Figge" (typ 2.10 hög, 2m mellan axlarna, 150kg muskler?) helt fantastiskt överstyv!

"Jimpa" trummis i "Overstiff"..(jag spelade Bas där ett tag)..(

Båda bor i "ringarna"...

ps.det är jag som spelar bas i "video'na" på Overstiff.se. ds

haha, kul att du inte kan hålla isär grästorp och gräshagen! 😆

men det kan ju ingen...

vad heter figge och jimpa egentligen då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag ALDRIG lär mig!! 😆 Strunta i hunden då... Men jag bruka "bränna" förbi med MC'n...

Jimmy Hägg http://overstiff.se/index.php?sid=jimmie

Fredrik Gustafsson, läste musik på Peset...

Kul att "träffa" någon från JKPG iaf..... 😄

känner nog inte till någon av snubbarna...

ja, trevligt att träffa en jönköpingsbo!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
  • 1 månad senare...
simona (oregistrerad)

jag bor i jönköping 😛 där jag letar efter ett band, men inte lyckas hitta något 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...