Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ååååh vad trött man kan bli.

Köpte ett midi interface härom dagen. Ett ESI M4U, till den var tanken att koppla diverse synthar såklart. men ack och ve.

Det som händer är att den bara kan spela på en av de fyra portarna samtidigt. Om jag gör ett midi region som skall spela likadant på två synthar. Jag skickar port 1 ch1 till synth 1, port 2 ch 2 till synth 2. När jag sedan drar igång så spelar bara synth 1, men om jag däremot solar midiregionen på synth 2 så spelar den istället. Däremot vägrar den spela båda samtidigt.

Om jag lägger midi regionerna i "off sync" alltså att anslagen inte kommer samtidigt för de båda syntharna så funkar det. En annan sjuk grej är att ifall jag flyttar upp kanalen med synth 2 ovanför kanalen med synth 1 så spelar den istället, utan att jag ändrar några parametrar.

Har kollat lite på nätet och det enda jag kan relatera till är OMS grejen, men blir inte riktigt klok på vad det är. Kan det vara något i environment som jag totalmissat? Är det fel på interfacet?

Skulle vara grymt tacksam för hjälp. Redan spenderat alldeles för många timmar på det här.

Använder: Mac G5 2,5 dual, OSX 10.3.9, logic 7.1, MOTU 896 HD.

Till kortet har jag hittills bara kopplat en MS 2000 samt en DSI Evolver till in out på port 1 & 2.

Redigerat av travesty
Annons
Postat

Du har inte installerat nån drivrutin va? Bara pluggat på ditt interface och kört igång?

Postat

Hur ser det ut i dina midi-inställningar i OS X?

Postat

Interfacet ploppade upp av sig själv i Ljud/midi inställningarna, sedan så var det bara att välja port i logic. Mer har jag inte gjort.

Spelar det ngn roll om IAC-drivern är å eller av?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.