Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😛 . Jadu. Hämta hem dett demo av syntharna: vaungard (www.refx.net) & Zt3a+ (Rgc audio). med lite trix kan du nog fixa ihop nått snyggt. Annars kan du köpa några soundfonts från www.vipzone.samples.com (funkar bara i Fl-XXl).

Stör mig ochså på din sms stil. Du måste tänka på andra ochså. :rolleyes:😠

- ir d vill d int?

Annons
Postat
Gjorde denna basen i 3xosc (Orginal Plugg i FL)

http://www.speedyshare.com/152141680.html

Va tycks? 😳

Peace out!

Låter fin fint, riktigt mycke pill för att göra den så snygg va? De lägsta frekvenserna fattas dock i basen... 😉 . Skulle gärna vilja höra den med mer bas alltså 😄

Tackar tackar.. Mjo, rattade lite ida, tror jag fick till den 🙂 Kan skicka över på msn 🙂 Hade! Tjo

Postat

Jag tror det är såhär.

Killen är helt ny i fruityloops och leker med alla inbygda instrument som ett barn gör i en ny miljö.

Han hör en låt som någon annan gjort i fl studio och märker att ljudet är så mycket bättre än hans egna.

Han har inte tagit sig in i mixern.

Ljudet efter en trumma, jag kan bara tänka mig att han menar en echo effekt?

Inte svårt att fixa.

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
ja har läst o försökt riktigt länge nu för att kunna få en bas gång, tex ´Basen efter Drum eller drumkicken som även är mycket känt hos cascada. hur ska ja kunna göra en sån? nåra tips?

Det är nog inte eko du menar, du menar bara hur man får basen att komma efter kicken.

Jo, isåfall gör du såhär:

Ta Kicken på en pattern, på var fjärde takt (om du kör på 130 - 160 i tempo), då får du ett kick ljud som låter: "dom - dom - dom - dom".

Sen tar du basen på en annan pattern och öppnar den i Piano Roll, sen tar du t ex. tonen C 4 gånger om du t ex. ska ha en basgång med 4 slag i varje takt.

Men C ska inte komma på första blocket i Piano Roll, utan efter 2 block (detta beror ju naturligtvis på hur mkt du har förstorat fönstret i Piano Roll), vet dock inte hur många block det ska va när fönstret är i standard storlek, men jag tror det ska bli rätt.

Sen är det bara att sätta ihop dom 2 patterna och klicka i sång istället för pattern och spela upp!

Oj, mkt text, jag är lite dålig på att förklara, men hoppas det kan va till någon hjälp iaf! 😲

Redigerat av Konx
Cleff (oregistrerad)
Postat
ja har läst o försökt riktigt länge nu för att kunna få en bas gång, tex ´Basen efter Drum eller drumkicken som även är mycket känt hos cascada. hur ska ja kunna göra en sån? nåra tips?

Pitched bass kallas det, och uppnås genom att man pitchar basljudet. Finns som samples för de som inte kan fixa det själv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.