Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ja har läst o försökt riktigt länge nu för att kunna få en bas gång, tex ´Basen efter Drum eller drumkicken som även är mycket känt hos cascada. hur ska ja kunna göra en sån? nåra tips?

Annons
Postat

Vill du få din kick att låta som cascada? Eller vill du veta hur uppbyggnaden för cascadas bas ser ut, vilken låt isf? 😳

Eller cyklar jag på fel ställe?

Postat

svara hahah. men titta här, ka gillar typ everytime we touch, den bas kicken efteråt, själv hittar ja på egna baser men ja måste få rätt instrumenj tom man nu sejjer så:S

Postat
svara hahah. men titta här, ka gillar typ everytime we touch, den bas kicken efteråt, själv hittar ja på egna baser men ja måste få rätt instrumenj tom man nu sejjer så:S

Vad menar du? Vill du ha själva gången, Typ när du ska trycka ned tangenterna och hur länge eller vill du ha Själva ljudet/Instrumentet alltså ljudet som du hanterar?

Och sist men inte minst är det basen eller Kicken (Bastrumman) du vill åt?

Postat

kolla hör ja här. ja har kicken o allt. men ja vill lära mig göra d ljudet som kommer efter kicksen ''basen'' d r ju itne bara att fylla en rad. man måste veta hur.. ja har letat över internet över allt men ja har itne fått reda på vilka instrument man ska använda och hur man ska göra

Postat

Nu vill jag inte vara otrevlig men om du beskriver vad du vill göra på ett sätt som man förstår så är nog chansen större för dig att få hjälp.

kolla hör ja här. ja har kicken o allt. men ja vill lära mig göra d ljudet som kommer efter kicksen ''basen'' d r ju itne bara att fylla en rad.

Vad betyder detta? "Titta efter säger ni. Jag har hela trumsetet men jag vill lära mig hur man skapar det ljudet som kommer efter bastrumman. " Så skulle jag tolka det du skrev men jag fattar fortfarande inte vad är du vill eller vad du menar. Alltså - återigen - jag menar inte att dissa dig men för att få hjälp måste du uttrycka dig lite klarare. Alternativ kommer det någon annan som förstår dig och hjälper dig.

Postat (redigerat)

Ladda ner tex refx beast från kvraudio.com, lägg basen onbeat och sidechaina den och dra på lite attack, så kan du nog mixtra fram nåt som är liknande din cascada låt.

Redigerat av Cloudsurfer
Postat

Yes, thats right. Och ramin, du borde nog läsa på olika begrepp innan du frågar nått så har vi lättare att förstå varandra.

Postat
a precis.. men den hårda kicken har ja.. men javet itne hur ja ska göra en bas:S

Använd en vettig synt eller kanske en bassampling från en samplingscd? 😉

Postat
a precis.. men den hårda kicken har ja.. men javet itne hur ja ska göra en bas:S

Använd en vettig synt eller kanske en bassampling från en samplingscd? 😕

😱😉

Postat

ursnurrigt tråd med obegripliga konstiga saker. fattar noll, men det blir nog bra! Kanske sidechain är ett kort att testa?!

Postat

Nä, det här var sannerligen en obegriplig tråd. Vad vill Ramin egentligen göra?

Postat
Nä, det här var sannerligen en obegriplig tråd. Vad vill Ramin egentligen göra?

Jag tror han vill ha en glass 😆😆😳

</ot>

Postat

hahahaha vikka glada männsikor(har nog aldrig träffat på så glada o snälla på ngt forum)😕 nä men kolla här.. ja va tvungen att contacta min pappas kompis för att kunna lära mig hur man skulle göra basen, d var problemet, men sen fick jag reda på att ja måste lägga ut pengar på bas instrumenten för dom som ja har nu har ja hört att dom är dåliga, finns d nåra gratis så ja kommer in i fl o sen lägger ut pengar, om ni har skriv länk lr ngt:D tack allihopa:D

Postat (redigerat)
hahahaha vikka glada männsikor(har nog aldrig träffat på så glada o snälla på ngt forum)🙂  nä men kolla här.. ja va tvungen att contacta min pappas kompis för att kunna lära mig hur man skulle göra basen, d var problemet, men sen fick jag reda på att ja måste lägga ut pengar på bas instrumenten för dom som ja har nu har ja hört att dom är dåliga, finns d nåra gratis så ja kommer in i fl o sen lägger ut pengar,  om ni har skriv länk lr ngt:D tack allihopa:D

😛😕🙂

Jag kanske är trög men jag fattar noll.

Redigerat av BaldByChoice
Postat
hahahaha vikka glada männsikor(har nog aldrig träffat på så glada o snälla på ngt forum):rolleyes: nä men kolla här.. ja va tvungen att contacta min pappas kompis för att kunna lära mig hur man skulle göra basen, d var problemet, men sen fick jag reda på att ja måste lägga ut pengar på bas instrumenten för dom som ja har nu har ja hört att dom är dåliga, finns d nåra gratis så ja kommer in i fl o sen lägger ut pengar, om ni har skriv länk lr ngt:D tack allihopa:D

Errr, du vill ha någon typ av shareware eller? Typ 30dagars trial, sen betalar du?

Det finns dock gratis, en riktigt bra sida har redan angivits i ett svar från Cloudsurfer.

Postat

ursäkta min otrevlighet nu men:

du skriver inte SMS nu vetu. lr=eller. d=det. ngt=något.

vidare kan jag berätta att ingen här kommer tipsa om någon warez sida där du kan "hitta nåra gratis grejer". köp en bas eller köp en moog-klon.

Postat

bass hole.. ja r ny j a har hållt på i 2 veckor tror du ja kan allt lr? plus ja får ja skriva förkortningar om ja nu har lust, d står ej med i reglerna..så va ere du försöker få fram? om du stör dig, kommentera inte,

Postat (redigerat)
ja får ja skriva  förkortningar om ja nu har lust, d står ej med i reglerna..

Sant. Så självklara saker som att göra sig förstådd SKA inte stå i reglerna, det borde alla fatta ändå.

Redigerat av MindWarp
Postat
bass hole.. ja r ny j a har hållt på i 2 veckor tror du ja kan allt lr? plus ja får ja skriva förkortningar om ja nu har lust, d står ej med i reglerna..så va ere du försöker få fram? om du stör dig, kommentera inte,

Du får givetvis skriva precis hur du vill, men du har det uppenbara problemet att ingen förstår vad du vill. Är det smart?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
ja r ny j a har hållt på i 2 veckor tror du ja kan allt lr

Vilket dravel. Du har gått 2 veckor i lågstadiet och kan inte ännu skriva?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.