Liquid_6 Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 (redigerat) Det här e min första dag här på forumet,och jag förstår inte riktigt hur jag ska lägga upp nåt här på,ville egentligen få det så folk kan sätta betyg på min låt men fattar nada om hur jag ska göra.Iallafall så är det här en låt jag håller på att jobbar med som jag ville dela med mig av här,jag hoppas att jag kan få lite feedback på hur det låter och så vidare.Är inte helt nöjd med mixen på det hela och har lite svårt att få låten att lyfta i början därför är det rätt tomt med trummor i introt. LÅTNAMN:Liquid horizons ARTIST/GRUPP:Imagine GENRE:trance LÅTLÄNGD:2.56 KOMPOSITÖR:jag PRODUCENT:Jag EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,0 mb STATUS:ofärdig Redigerat 8 augusti 2006 av Liquid_6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Läs Och Lär Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Nu vart du snabb 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Introt låter gammal Tiesto eller nåt, och det tycker jag för en gångs skull var ganska trevligt! Kompositionen är okej, men produktion och mix är under all kritik. Där kan du jobba mycket mycket mer. Du har några fina melodier och ackord, men det blir aldrig nånting. Kaggen är jättetunn, inget driv alls i trummorna, allting känns väldigt mid:igt (som i mellanregister, inte MIDI som ju är styrsignaler). Om du behåller låten och gör om inspelningen, produktionen, ljuden och mixen så kan det bli riktigt fint! Hoppas att du inte tycker att jag var för hård. När jag tittar igenom det jag skrev så kan det nog låta lite elakt, men den här typen av kritik vill jag ha på mina grejor. Ta inte illa upp 😆 Det finns saker jag gillar, men de får inte komma fram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 (redigerat) Nu vart du snabb 😆 Han blev väl skrajsen... 🙂 Låten då: Håller med Herr mornel här, det låter w.i.m.p.y - kanske för mycket limiter och kompressor? Det känns som om en stomme finns där, men i nuvarande skepnad känns allting med mixen väldigt krystad och platt.. Men den här låten måste bara ha en bastrumma som sparkar ut mina högtalarkoner..banne mig... 🙂 Mixa om och posta igen är min önskan. Redigerat 7 augusti 2006 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Liquid_6 Postat 7 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2006 Haha,nej fan tack för kritiken!Är medveten om problemen med ljud och allt,ska jobba vidare med låt och sound så det låter bättre.Och kaggen är tunnare än nudlar håller jag med om! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Äsch, nudlar är ju gott. Måste lyssna på låg volym p g a den sena timmen men jag tycker de tlåter mysigt. Lite diskantigt, men bristen på botten tycker jag inte är så hemsk egentligen, på den här låga volymen blir det rätt skönt soft. Inte min typ av musik men ändå rätt najs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.