Jump to content
Annons

Midi-parts får handtag som jag inte vill ha


suprapappa

Recommended Posts

hej

jag har nyligen (tror jag) plötsligt handtag eller markörer i key-editorn som talar om var en midifil börjar och slutar.....

om jag går in i keyeditorn så är min lilla "part" på kanske 4 takter där men jag får upp som en tom yta runt om oxå som är resten av låten...

låt oss säga att jag ska markera alla hihat slag genom att dra en lasso runt med markeringsverktyget......om jag då råkar komma åt minsta lilla yta utanför slagen så scrollar jag istället i låten.....väldigt irriterande....

jag kan inte minnas att det alltid har varit så utan det måste vara ngn inställning som jag av misstag ha kommit åt.....jag tror inte handtagen var där innan och då fick man bara upp det som "parten" innehöll

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
om jag går in i keyeditorn så är min lilla "part" på kanske 4 takter där men jag får upp som en tom yta runt om oxå som är resten av låten...

för att förtydliga (bumpsan)

i keyeditorn är det grått på sidorna och i mitten får jag min part med ett rutmönster där alla midievents finns...och jag vill ju att rutmönstret ska täcka hela editor fönstret utan att jag behöver ändra zoomnivå

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...