Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: untitled

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: instr. pop/rock kanske?

LÅTLÄNGD: 4:13

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,8 mb

STATUS: grundskiss

har suttit i 2 nätter med denna grundskiss. slingor skall läggas på senare, både gitarr och klaviatur. mixen är inte på topp och trummorna är som vanligt ganska dåliga. jag vet inte hur pianot funkar, hade svårt att få till ok ljud med min leksakssynt. synten till höger 2:20>2:33 skall nog inte vara med.

hur funkar pianoljudet?

är break 1 & 2 samt slutet lite tvärt kanske?

till sist, är detta nåt att fortsätta på?

Mix_Down__2_.mp3

Annons
Postat

Tjena Quiss kid..

När det gäller rundorna - visst det håller. Pianot låter en aning för mycket reverb kanske..Trummorna är lite frenetiska i sitt ta ta ta på cymbalen,testa och varva med ett egg ljud,eller dra ned volymen..kanske lite mer tryck i basen - men det är ju en smaksak..

Vad jag däremot saknar på den här låten är SÅNG!!

I övrigt så tycker jag att du har hittat ett skönt driv i den här - skriv en text och sjung!!! Sedan har du en hit.Vill du så sjunger jag gärna på den här,men du kanske fixar det själv?

Tack för lyssning.

MVH

Harmonica mike

Postat

tack mike, det var trevlig respons. jag har en förmåga att gömma/klä dåliga ljud i reverb. pianot är inget undantag. jag ska dra ner lite på både cymbaler och rides. jag vet inte hur jag ska få tryck på basen i FL Studio, har aldrig riktigt lärt mig skitprgrammet. detta är den enda någorlunda bas-samplingen jag har dessutom.

när det kommer till utfyllnad är det klart att jag vill ha sång, det vill jag alltid. men som alltid förblir mina låtar instr. mina stämband får jag tyvärr dras med, det låter helt enkelt förjävligt när jag öppnar mun, och då är jag inte kräsen. men om du känner dig sugen på ett försök, sjut! hade vart jättekul att höra någon lägga sång på något eget. om du fortfarande har lust?

MVH

Quizz_kid

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.