bas_anton Postat 29 juni 2004 Postat 29 juni 2004 Hej. Jag har tänkt skaffa mig en liten "hemstudio". Jag spelar bas och vill kunna göra schyssta bakgrunder och spela in mig själv. Jag har ingen dator som lämpar sig för musik (det står en 200mHz 32ram på rummet) så jag BEHÖVER en ny dator. Jag tänkte skippa ljudkortsgrejen och köpa en Mbox istället. Någon som har något dåligt att säga om den. Man får med Reason när man köper den. Funkar det bra till att göra bakgrunder med lite trummor, bra elpianon, lite blåsljud. Kan man få ljuden man behöver i Reason? Behöver jag något mer för att det ska funka? Hur bra dator behöver jag? Hjälp mig att skaffa en enkel och tillförlitlig nybörjar hemstudio!
eckan Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 finns mängder av trådar i ämnet! (din dator fungerar till att tracka med, så det så!)
Claes Holmerup Postat 30 juni 2004 Postat 30 juni 2004 Du kan hitta några väloljade musikburkar på mitt recensionsforum.
bas_anton Postat 30 juni 2004 Trådstartare Postat 30 juni 2004 Tack för hjälpen. Förresten, Vad är Tracka?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.