Jump to content
Annons

Går inte att göra en audio mixdown

Recommended Posts

henand372 (oregistrerad)
Postat

hej jag är ganska ny med cubase, men ny när jag ska göra en audio mixdown och göra de jag spelat in till tex en mp3,a så händer det inte ett skit! jag har haft cubase samma version förut men nu funkar det inte, alla rutor man ska fylla i kommer upp men sen händer de ingenting, varför?

Annons
Postat

Har du satt dina locators rätt? Vänstra där låten skall börja (t ex 001) och högra där den skall sluta (t ex 092).

henand372 (oregistrerad)
Postat
Har du satt dina locators rätt? Vänstra där låten skall börja (t ex 001) och högra där den skall sluta (t ex 092).

Vad är locators, jag är inte så jävla med asså, eller snarare hur ställer man in det?

Postat

Om du ctrl+klickar på "linjalen" alltså tidsaxeln, kan du fastställa den vänstra locatorn. för att ange den högra locatorn ska du alt+klicka på linjalen. Det är intervallet mellan dessa som sedan mixas ner.

henand372 (oregistrerad)
Postat
Om du ctrl+klickar på "linjalen" alltså tidsaxeln, kan du fastställa den vänstra locatorn. för att ange den högra locatorn ska du alt+klicka på linjalen. Det är intervallet mellan dessa som sedan mixas ner.

nej tyvär jag testa det är inte de som är problemet, jävla lustigt asså, ingen som vet något annat man kan göra? nån inställning kanske?

Postat

Ställt in på att du ställt in på att du ska mixa ner alla spår på rätt utgång? Och är du säker på att locatorserna (skriver i öldimman) är rätt?

Postat

Kan du expotera till wav? I så fall gör det. Ladda sedan ner WinLame o konvertera filen till med MP3 med detta program istället. Lite krångligare men bättre resultat.

Du skrev förresten inte vilken Cubaseversion du använder, kan ju vara en med begränsat antal MP3-konvrt om jag inte minns fel.

henand372 (oregistrerad)
Postat
Kan du expotera till wav? I så fall gör det. Ladda sedan ner WinLame o konvertera filen till med MP3 med detta program istället. Lite krångligare men bättre resultat.

Du skrev förresten inte vilken Cubaseversion du använder, kan ju vara en med begränsat antal MP3-konvrt om jag inte minns fel.

nej asså jag kan inte mixa ner till ngt format:/ jag hade den här versionen förut tror det är v 3.0 med några uppdateringar på de, men tyvär var jag tvungen att göra en format, sen lägger jag in samma version på samma sätt och nu går det inte att göra en mix down, som sagt alla rutor kommer upp som de ska med sen när man klickat på okej så händer de ingenting, den vrkar inte vilja läsa in, det börjar inte att ladda eller ngt, Han lyssnar inte på mig:/

henand372 (oregistrerad)
Postat
vad har du för cubase?

jag har cubase sx 3.0 med nån updatering som jag sa!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.