Jump to content
Annons

rewire funderingar


Impey

Recommended Posts

Jag gör mina beats i reason och använder rewire till cubase sx för att lägga effekter och mixa och mastra. Men undrar om man kan "skicka" effekterna när man jobbar så så man kan spara på datorn. För det skulle behövas eftersom min dator är dålig.

Undrar även hur man skapar en group och kan lägga samma effekt på flera spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Du får förklara igen vad du menar; "skicka" effekterna?

Läs mer i Cubase-manualen om effect channels vad gäller sends etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur du vill ha det, Impey. Vill du använda effekterna i Cubase på reason-audion eller ha gemensamma bussar mellan programmen så du kan exempelvis kasta upp ett reverb i cubase och låta samtliga spår i samtliga program använda samma effekt??

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur du vill ha det, Impey. Vill du använda effekterna i Cubase på reason-audion eller ha gemensamma bussar mellan programmen så du kan exempelvis kasta upp ett reverb i cubase och låta samtliga spår i samtliga program använda samma effekt??

jag använder cubase effekter på reason ljuden. Har de i olika kanaler. t,ex kicken i en, snaren i en.

DÅ undrar jag hur man skapar en grupp ifall man vill ha likadana effekter på vissa av dessa. Plus att Jag mer än gärna skulle vilja veta om Man kan "sända" iväg effekterna så man kan spara på datorn eftersom min dator hänger sig ibland när jag använt för mycket effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skapar en fx channel i SX, sen drar du upp send på kanalerna du vill blöta.

Spara hela ditt Cubase-projekt så sparas dina effekters inställningar däri.

tack som fan. hoppas jag klarar detta nu då 😆

ska testa en stund i kväll när jag kommer hem

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...