Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2007

Recommended Posts

Postat
Wikipedia är relativt trovärdig, med stor tonvikt på relativt. Vem som helst kan skriva i princip vadsomhelst där. Det finns en anledning till att seriösa sammanhang inte accepterar wikipedia som källa.

Aftonbladet var länge en socialdemokratisk tidning, men har knappast någon politisk ståndpunkt längre nu när LO inte är ägare.

Förlåt alla andra för det blev OT.

För övrigt tycker jag att årets melodifestival verkar bli riktigt tråkig/kass, om man ser till artisterna som ska framföra låtarna. Bara gammalt tråk. Då vinner man ingen Eurovision.

Du menar att tidningen inte är socialdemokratiskt fr o m regeringsskiftet? I så fall kan du ha rätt... Men ja syftade väl åtminstone på tiden innan.

nej, det var inte det jag menade. Det har väl inte hänt nåt med Aftonbladet för att vi bytt regering?

Hur tänkte du nu?

Jag blev förvirrad över ditt påstående att tidningen slutade med ideologisk inriktning när LOs ägande upphörde. Jag har ingen aning när detta skedde, men du menar fortfarande alltså att Aftonbladet inte är Socialdemokratisk?

Annons
  • Svar 281
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Wikipedia är relativt trovärdig, med stor tonvikt på relativt. Vem som helst kan skriva i princip vadsomhelst där. Det finns en anledning till att seriösa sammanhang inte accepterar wikipedia som källa.

Aftonbladet var länge en socialdemokratisk tidning, men har knappast någon politisk ståndpunkt längre nu när LO inte är ägare.

För övrigt tycker jag att årets melodifestival verkar bli riktigt tråkig/kass, om man ser till artisterna som ska framföra låtarna. Bara gammalt tråk. Då vinner man ingen Eurovision.

Du menar att tidningen inte är socialdemokratiskt fr o m regeringsskiftet? I så fall kan du ha rätt... Men ja syftade väl åtminstone på tiden innan.

nej, det var inte det jag menade. Det har väl inte hänt nåt med Aftonbladet för att vi bytt regering?

Hur tänkte du nu?

Jag blev förvirrad över ditt påstående att tidningen slutade med ideologisk inriktning när LOs ägande upphörde. Jag har ingen aning när detta skedde, men du menar fortfarande alltså att Aftonbladet inte är Socialdemokratisk?

Fel tråd Kricke! :rolleyes:

Tråkigt att Agnes inte fick vara med... 😏

Postat (redigerat)
Fel tråd Kricke! 😆

Vi diskuterar varför media inte granskar reglerna inför Melodifestivalen, så det känns ganska relevant. 😳

Redigerat av Kricke
Fruppe69 (oregistrerad)
Postat
Fel tråd Kricke! 😳

Vi diskuterar varför media inte granskar reglerna inför Melodifestivalen, så det känns ganska relevant. 😉

Jag håller med! Melodifestivalen är helt klart en sossegrej! Aftobladet granskar inte reglerna för att sossarna driver festivalen, och har gjort i över 50 år!

Postat

Hur tänkte du nu?

Jag har samlat ihop en del info: på en hemsida http://melodifuskivalen.info.se/, kommer även en del balla intervjuer med ansvariga på S(v)T.

Maila gärna mig om någon har någon info: som jag har missat.

Med vänlig hälsning Henry.

Postat
Några frågor till er alla:

1) Hur många av er har gjort låtar och skickat in?

2) Hur många har ni i så fall skickat in?

3) Engelska eller svenska?

4) Ngn som gjort en "Lordi"-variant och skickat in?

Jag har samlat ihop en del info: på en hemsida http://melodifuskivalen.info.se/, kommer även en del balla intervjuer med ansvariga på S(v)T.

Maila gärna mig om någon har någon info: som jag har missat.

Med vänlig hälsning Henry.

Löken (oregistrerad)
Postat
Jag håller med! Melodifestivalen är helt klart en sossegrej! Aftobladet granskar inte reglerna för att sossarna driver festivalen, och har gjort i över 50 år!

Absolut, precis som man styrt landet de senaste 50 åren, med några mindre undantag.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Absolut, precis som man styrt landet de senaste 50 åren, med några mindre undantag.

Ja visst fan är det underligt att ingen har genomskådat och faktiskt hört att samtliga låtar som kommit med genom åren är väl maskerade covers på Internationalen. Ja dom borde ha pisk sossarna som under alla dessa år utsatt oss för detta fördolda budskap som undemedvetet i oss alla haft en sån förödande påverkan på folksjälen. Det är en oändlig befrielse att äntligen lösgöras dessa bojor. Låtom oss och på studio så väl som på alla forum i alla trådar översköljas av det nya, det rätta, det sanna som skola frälsa oss från otillbörliga tankar om solidaritet. Ve den som i den nästa melodifestivalen inskickar ett bidrag som inte lovprisar de fria marknadskrafterna och en stram hållning till de lata arbetslösa och även de så kallade sjuka i själva verket hypokondriker som tär vårt kapital in till märgen.

Håll er i politiktrådarna under utanför ämnet med det där blabbret, resten här är musikrelaterade avdelningar. Inte ens huruvida Aftonbladet är rött eller ej längre eller den heljävligt absurda tanken att sossarna skulle ha styrt Melodifestivalen har vi nån som helst lust att få ta del av här. Starta gärna en tråd under utanför ämnet som heter Alliansens förnyelse av Melodifestivalen, Melodifestivalen äntligen back on track alliansen skjuter på eller nåt. Hat så skoj.

Göran

Postat (redigerat)

Vilken dagstidning går hand i hand med televisionen ? Kåranda ?

tror att medierna är köpta tyvärr

och tråkigt för oss andra 3200 bidrag

någon större rättvisa verkar dom inte

vilja belysa .

Men om man gick till domstol direkt med detta

och la upp alla fakta , skulle nog säkert

detta kunna bli intressant , eftersom de

borde vara jäv , när nästan hela Juryn

sitter på tv.huset för våra skattepengar

eller va tror nån ?

så varför blundar tidningarna ?

Redigerat av antikartellmusikern
  • 3 veckor senare...
Postat

Nja... Jag tror att det beror på att era/våra låtar SUGER, inte på att det är "sossarna" som har styrt Sverige i "femtio" år... :rolleyes:

Postat

Kan någon i så fall tala om varför våra låtar suger. så kanske vi lär oss något av det här! 😄

Till nästa år ska jag försöka få kontakt med ett förlag i stället, och gå den vägen. 😉

Peter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.