Eternal Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 LÅTNAMN: Söta Malin ARTIST/GRUPP: Mikael Andersson GENRE: Partypop LÅTLÄNGD: 2 minuter KOMPOSITÖR: Mikael Andersson PRODUCENT: Samma som ovan INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 192 STORLEK: 2.75MB STATUS: Färdig En tjejkompis fyllde 19. Tänkte att hon kanske ville ha en låt. Som ni kan höra är den lite hastigt ihopsvängd. Texten är katastrof. Mest impulsartat. Men jag är nöjd med vissa saker: + Stämmorna + Min sång - Har blivit mycket bättre än förut. Dock har jag vädligt mycket att förbättra innan jag ens kan kalla mig sångare. 😄 + Synten i verserna. Melodin är skön. Vad tycker ni? Mikael_Andersson___S_ta_Malin.mp3
Lundin Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 🙂 Superlativerna haglar.. hoppas att hon tar det på rätt sätt.. för mycket kan också göra ett bakvänt intryck. Musiken då: Kul idé som kanske inte blir bättre ( som låt sett) av justeringar. Men saker i mixen jag skulle korrigerat: 1.Dubdelayet på sången i introt är aningen hög 2.Sångdub'en behöver tajtas upp på några ställen där den inte synkar. 3.Skär bort lite proxbas på sången ( betoning på lite.) 4.Upp med kicken i volym. 5.Allmäna volymjusteringar på instrumenten. 6.Cymbaler och hihat har en konstig enhancerslöja på sig vilket skulle ge socker åt diskanten om den varit mer sammanhängande.. nu finns bara det sockriga kvar och jag tycker det låter väldigt skört och lustigt mot resten av mixen. Alltså mer homogen diskant skulle nog bli smaskens.
tbruce Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Uhh. Undrar vad ni har för slags relation, finns nog en risk att en sån här sak tas helt fel... typ. 🙂 Ja okej det hörs att det är snabbt ihopsvängt. Det hänger inte ihop så bra, typ. Sen kommer inte texten fram så tydligt heller vilket kanske är lite dumt för en sån här låt... Tja, får hoppas att Malin blir glad iaf. 🙂
Nelerion Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 HAHAHAHA, den är ju helt underbar ! [Tur att hon inte hette Monica 🙂 ] Det där hade varit den bästa presenten på mitt kalas vill jag lova!
Eternal Postat 6 augusti 2006 Trådstartare Postat 6 augusti 2006 Tackar Lundin för det utförliga svaret! Håller med dig. Dubbeldelayen i introt är egentligen otajt sång. Sjung det två gånger och la på varandra. tbruce: Hehe, förstår att du undrar vilken slags relation vi har. Hon är en av mina bästa kompisars flickvän. Hon är lätt att skoja med och skojar mycket med mig. Lätt att ha å göra med helt klart. Danabacken: Tack för det intressanta inlägget! 😏 Nelerion: Kul att du gillade det. Det är det bästa omdömet låten har fått än så länge. Även om man jämför med "verkliga livet" Tack!
conanbarberaren Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 haha fan vad glad jag skulle blivit ifall jag fick en låt som denna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.