Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Söta Malin

ARTIST/GRUPP: Mikael Andersson

GENRE: Partypop

LÅTLÄNGD: 2 minuter

KOMPOSITÖR: Mikael Andersson

PRODUCENT: Samma som ovan

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192

STORLEK: 2.75MB

STATUS: Färdig

En tjejkompis fyllde 19. Tänkte att hon kanske ville ha en låt. Som ni kan höra är den lite hastigt ihopsvängd. Texten är katastrof. Mest impulsartat. Men jag är nöjd med vissa saker:

+ Stämmorna

+ Min sång - Har blivit mycket bättre än förut. Dock har jag vädligt mycket att förbättra innan jag ens kan kalla mig sångare. 😄

+ Synten i verserna. Melodin är skön.

Vad tycker ni?

Mikael_Andersson___S_ta_Malin.mp3

Annons
Postat

🙂 Superlativerna haglar.. hoppas att hon tar det på rätt sätt.. för mycket kan också göra ett bakvänt intryck.

Musiken då:

Kul idé som kanske inte blir bättre ( som låt sett) av justeringar.

Men saker i mixen jag skulle korrigerat:

1.Dubdelayet på sången i introt är aningen hög

2.Sångdub'en behöver tajtas upp på några ställen där den inte synkar.

3.Skär bort lite proxbas på sången ( betoning på lite.)

4.Upp med kicken i volym.

5.Allmäna volymjusteringar på instrumenten.

6.Cymbaler och hihat har en konstig enhancerslöja på sig vilket skulle ge socker åt diskanten om den varit mer sammanhängande.. nu finns bara det sockriga kvar och jag tycker det låter väldigt skört och lustigt mot resten av mixen.

Alltså mer homogen diskant skulle nog bli smaskens.

Postat

Uhh. Undrar vad ni har för slags relation, finns nog en risk att en sån här sak tas helt fel... typ. 🙂

Ja okej det hörs att det är snabbt ihopsvängt. Det hänger inte ihop så bra, typ. Sen kommer inte texten fram så tydligt heller vilket kanske är lite dumt för en sån här låt...

Tja, får hoppas att Malin blir glad iaf. 🙂

Postat

HAHAHAHA, den är ju helt underbar !

[Tur att hon inte hette Monica 🙂 ]

Det där hade varit den bästa presenten på mitt kalas vill jag lova!

Postat

Tackar Lundin för det utförliga svaret! Håller med dig. Dubbeldelayen i introt är egentligen otajt sång. Sjung det två gånger och la på varandra.

tbruce:

Hehe, förstår att du undrar vilken slags relation vi har. Hon är en av mina bästa kompisars flickvän. Hon är lätt att skoja med och skojar mycket med mig. Lätt att ha å göra med helt klart.

Danabacken:

Tack för det intressanta inlägget! 😏

Nelerion:

Kul att du gillade det. Det är det bästa omdömet låten har fått än så länge. Även om man jämför med "verkliga livet"

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.