Jump to content
Annons

Pod XT problem - löst

Hellpig

Recommended Posts

En eller annan har säkert sett någon av mina poster där jag gnällt över mina problem med min PodXT (köpte ny dator förra sommaren och om jag spelade in via USB på denna så fick jag utbrott av vitt brus vid inspelning, körde jag via mitt M-audio fw410 blev signalen lite svag). Nå, nu verkar det ha löst sig - efter rekommendation på Line 6:s officiella forum lånade jag hem en USB-hubb med egen strömförsörjning. Kopplade Poden via denna externa hubb - adjöss vitt brus. Det funkade alltså.

Antagligen på grund av den externa hubben får jag dock en latency på 17 milisekunder men det enda jag märkt av den försämringen är att det tar 5 sekunder innan inspelning startar...! Sedan när det väl gått igång så är det ingen fördröjning alls.

Jaja, tänkte att om någon eventuellt får samma problem så finns lösningen här. 🙂

Dela på andra sajter

Annons

Dum fråga kanske; men du har dragit hem de senaste PC-drivrutinerna för Poden? Jag antar att du gjort det, eftersom du fått igång Monkeyn? Annars hittar du väl dem här:

Ladda ner drivisar

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.