Jump to content
Annons

Då var det dags!

Recommended Posts

cosmic_frog (oregistrerad)
Postat

Tja!

Då var det dags att köpa ett mixer bord (analogt) och behöver hjälp eller tips om bra mixer bord då. Pris läge hade jag tänkt mig runt mellan 3000-5000 kr.

Jag titta igenom musikbörsen o såg att dom hade en http://www.musikbörsen.se/frameset.aspx?id...tno=128635&fm=1

Men vet inte om den är bra för musikskapandet..

MVH / Joakim ( Cosmic Frog )

Annons
Postat

Fullkomligt onödigt att köpa mixerbord i den prisklassen.

Satsa hellre på tex Line Audios OMP som har 8 kvalitativa preamps istället.

Jag anser att det bara blir sämre av att köpa ett mixerbord för dom pengarna, iaf ljudmässigt och det är väl det man bryr sig om?

Elof (oregistrerad)
Postat

Håller med lavrell. Det finns inget ljudmässigt lyft att hämta hos borden i den prisklassen. Om du inte behöver funktionerna hos ett mixerbord jättemycket så satsa på en preamp.

Postat
Håller med lavrell. Det finns inget ljudmässigt lyft att hämta hos borden i den prisklassen. Om du inte behöver funktionerna hos ett mixerbord jättemycket så satsa på en preamp.

Ok

men undrar vart man kan få tag på en sådan då tro.. På jam eller ?

Elof (oregistrerad)
Postat

Ok

Överallt, det finns hur mycket som helst. Kolla på www.recordista.com där finns det fina grejjer.

www.lineaudio.se är också värt att supporta 🥰

Postat (redigerat)

Ok

Överallt, det finns hur mycket som helst. Kolla på www.recordista.com där finns det fina grejjer.

www.lineaudio.se är också värt att supporta 🙂

okay, ska kolla in det direkt 😛 och jag tackar för tipsen 😉

Redigerat av cosmic_frog

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.