Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Tijuana daydream

ARTIST/GRUPP:

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD:3

KOMPOSITÖR: Lundgren

PRODUCENT: Lundgren

EV. MEDVERKANDE:Lundgren

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192kbps

STORLEK: 4

STATUS: Skiss

10_Tijuana_Daydream.mp3

Annons
Postat

Jag har ett ord för detta: Annorlunda

Det är en skön stämning du får till. Hade det inte varit för att du ville bli amerikansk medborgare tror jag t om att jag hade tyckt om låten 🙂

Det är lite saker i själva mixen som jag tycker skall ses över, sänk gitarren vid 2:02, det blir en chock när den kommer in. Sedan tycker jag att den akustiska gitarren låter lite burkig, det hade varit skönt med lite mer diskant. Munspelet sitter förbaskat skönt !

Bra låt men lite dålig mixx.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Bienvenidos a Tijuana. Har du varit i mexico?

Du har hittat något igen, särskilt runt 2:14 & 2:50. Och jag gillar att du är så känslig med kompet i förhållande till melodin - att akustiska gitarren betonar samma rytm som melodin på den elektriska gitarren. Vilken tomte som helst skulle spela pingstkyrkekomp.

Men jag fattar inte vem personen är, trött på att vara supernatural - överdrivet övertygad & trött på att vara en hjälte. Som vill vara en amerikansk bonde eller en advokat? Någon som är trött på tijuansk spänning?

Postat

Det är en bitter bonde antar jag,som vill vara vem som helst,bara inte honom själv??You tell me sis.

Tck för ros & ris,nu ska jag ut och vänta in solen igen.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Det är en bitter bonde antar jag,som vill vara vem som helst,bara inte honom själv??You tell me sis.

Bror för dig. Det är ingen tjej, det är bara bilden av en tjej.

Roligt ämne att skriva låt om. "Idag när jag vaknade kände jag för en bonde vid mexikanska/amerikanska gränsen som drömde om andra sidan. " Jaja, jag tycker du har trovärdigheten iallafall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.