Lundgren Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 LÅTNAMN: Tijuana daydream ARTIST/GRUPP: GENRE: Pop LÅTLÄNGD:3 KOMPOSITÖR: Lundgren PRODUCENT: Lundgren EV. MEDVERKANDE:Lundgren INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 192kbps STORLEK: 4 STATUS: Skiss 10_Tijuana_Daydream.mp3
Nelerion Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Jag har ett ord för detta: Annorlunda Det är en skön stämning du får till. Hade det inte varit för att du ville bli amerikansk medborgare tror jag t om att jag hade tyckt om låten 🙂 Det är lite saker i själva mixen som jag tycker skall ses över, sänk gitarren vid 2:02, det blir en chock när den kommer in. Sedan tycker jag att den akustiska gitarren låter lite burkig, det hade varit skönt med lite mer diskant. Munspelet sitter förbaskat skönt ! Bra låt men lite dålig mixx.
Martin Dahlberg Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Väldigt melodiskt och trevligt i mitt tycke. Gillar dock inte den "flygande" panoereringseffekten på rösten och elgitarren som kommer in efter 2 minuter borde sänkas en rejäl del...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Bienvenidos a Tijuana. Har du varit i mexico? Du har hittat något igen, särskilt runt 2:14 & 2:50. Och jag gillar att du är så känslig med kompet i förhållande till melodin - att akustiska gitarren betonar samma rytm som melodin på den elektriska gitarren. Vilken tomte som helst skulle spela pingstkyrkekomp. Men jag fattar inte vem personen är, trött på att vara supernatural - överdrivet övertygad & trött på att vara en hjälte. Som vill vara en amerikansk bonde eller en advokat? Någon som är trött på tijuansk spänning?
Lundgren Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Postat 5 augusti 2006 Det är en bitter bonde antar jag,som vill vara vem som helst,bara inte honom själv??You tell me sis. Tck för ros & ris,nu ska jag ut och vänta in solen igen.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Det är en bitter bonde antar jag,som vill vara vem som helst,bara inte honom själv??You tell me sis. Bror för dig. Det är ingen tjej, det är bara bilden av en tjej. Roligt ämne att skriva låt om. "Idag när jag vaknade kände jag för en bonde vid mexikanska/amerikanska gränsen som drömde om andra sidan. " Jaja, jag tycker du har trovärdigheten iallafall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.