Anwar Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Hej. Vi är en producentduo med inriktning på hiphop. Främst sysslar vi med arrangemang åt det mer jazziga hållet och det är på den linjen vi tänkte försöka få tag i samarbetsvilliga musiker. Eftersom vårt främsta mål är att lyckas med ett så organiskt sound som möjligt så tänkte vi främst höra efter om någon här på studioforumet kan vara intresserad av ett samarbete. För tillfället jobbar vi med diverse akter både i Sverige och i USA och trots att vi ännu inte kan erbjuda någon betalning i form av kontanter så hoppas vi att framtiden kan möjliggöra detta. Vårt kontaktnät med andra producenter, rappare och musiker är brett så risken för oavslutade projekt är icke-existerande. Vi tjänar just nu ingenting på vår musik och letar därför främst efter folk som mest kan tycka att det är kul att spela över våra verk. Dugliga inspelningsmöjligheter är dock lite av ett måste, trots att vi själva har ett större studiobygge på gång som dock inte lär bli klart inom särskillt kort. Saxofon, trumpet, xylofon, vibes, kontrabas, flöjt, stråkar osv. Allt är av intresse och vi kan hitta plats för i princip vilket instrument somhelst i våra verk. Om något av detta låter intressant så går jag att nå via email/msn på varfohr@hotmail.com Obs. Vi sysslar alltså inte med någon mongoloid neandertalarhiphop som dagligen exponeras på tv och radio utan mer musikaliskt medveten hiphop. Kände mig illa tvungen att anmärka på det 😏
Anwar Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Postat 5 augusti 2006 Och för att ni ska ha någon koll på vad vi gör så länkar jag min myspacesida. Detta är dock enbart beats från mina soloprojekt och det mesta har 3-4 år på nacken. http://www.myspace.com/anwarito
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.