Jump to content
Annons

Trycka egna tröjjor!


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Hej, hej, kanske fel forum det här, men jag gör ett försök..Har lite lust att börja trycka lite tröjjor och sånt själv, någon som vet vad det finns för olika metoder och vad man behöver och var man köper de sakerna man behöver? Är screentryck det ända rätta? Väldigt tacksam för hjälp, steg- för –steg- guider, bra internet-sidor mm mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det enklaste är att köpa en liten screen-ram, om du bor i stockholm finns det på Kreatima på sveavägen. Man kan göra på olika sätt, skära ut schabloner i plastfilm eller måla på ramen med olika emulsioner.

om man vill trycka fotogrejer får man fixa en UV-lampa å fotoemulsion, lite krångligare att göra hemma, man får fixa ett mörkrum.

nu har ja druckit en masssa öl å känner mig inte helt smart, kan komma med lite bättre tips imorrn

hur som helst så är screentryck grejen om man ska göra många och snygga t-shirts...

hej då

Link to comment
Dela på andra sajter

debbie:

PERFEKT, du verkar veta massor, kom väldigt gärna tillbaka när du känner dig smart 😏 . Jag bor tyvärr (eller tyvärr ska jag väl kanske inte säga:o) ) i Stockholm, men jag såg att de finns på nätet, skitbra tips.

Hellpig:

Det är det som är problemet för mig, det som kommer upp när jag googlar är företag som trycker t-shirts, men det är ju inte det jag vill, jag vill trycka själv. 😳

DrHans:

Om jag inte lyckas trycka själv ska jag checka Spreadshirt, vi har annars en t-shirt leverantör i England som vi är klart nöjda med(kommer dock inte på vad hon heter nu).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...