Jump to content
Annons

Pengar för att folk ringer till en


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har hört av bekanta att de får betalt, bonus kallar de det, när folk ringer till dem på deras mobil. En kille jag vet fick plötsligt över 700 spänn insatt och det kunde han ringa för i över 2 år sa han, för han låter, precis som mina andra bekanta, folk ringa TILL dem istället för ut.

Vad finns det för såna betalkort/operatörer i dagsläget? Jag tänkte sluta med abonnemang och satsa på nåt sånt.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Comviq har kvar det hos gamla kunder om man inte självmant byter till ett prislista som har billigare minuttaxa men utan bonus.

Man kan nog inte nyteckna det längre dock..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Slutsats: så det finns inget sånt kvar längre alls för mig då.

Ok, enkelt. Jag slutar med mobilskiten helt då.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det där var ett kul system. När det var nytt fanns det dom som på fredagseftermiddagen innan dom gick hem från jobbet, ringde till sin mobil från jobbets telefon, och sen lät dom luren ligga online sådär tills på måndagsmorgonen. Det tjänade dom stora pengar på, tills att företagen kom på dom. Håhåjaja. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Och man får inte bonuspengarna förrän man fyller på med minst en hundring 😉

Vilket bolag gäller det?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jo, det där var ett kul system. När det var nytt fanns det dom som på fredagseftermiddagen innan dom gick hem från jobbet, ringde till sin mobil från jobbets telefon, och sen lät dom luren ligga online sådär tills på måndagsmorgonen. Det tjänade dom stora pengar på, tills att företagen kom på dom. Håhåjaja. 😉

VAR ett kul system? Jag vet dom som säger IDAG att det var längesen de betalade en enda krona för sitt mobiltelefonerande. Att de har en bonus som vida överstiger det de ringer för.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det där var ett kul system. När det var nytt fanns det dom som på fredagseftermiddagen innan dom gick hem från jobbet, ringde till sin mobil från jobbets telefon, och sen lät dom luren ligga online sådär tills på måndagsmorgonen. Det tjänade dom stora pengar på, tills att företagen kom på dom. Håhåjaja. 😉

VAR ett kul system? Jag vet dom som säger IDAG att det var längesen de betalade en enda krona för sitt mobiltelefonerande. Att de har en bonus som vida överstiger det de ringer för.

😛

Men är inte det som ligger kvar i potten från den tiden dessa abonnemangsavtal fanns?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

De gamla avtalen upphör inte. De gäller på samma sätt fortfarande - även de som inte var tidsbundna - och inget annat har meddelats ännu så länge. Däremot kan man inte teckna nytt sådant idag, efter vad jag nu fått reda på.

Så lucky den som har ett sånt gammalt tillsvidareavtal, som gäller alltjämt...

Tror det var juni 2005 man måste ha tecknat sånt senast.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

De gamla avtalen upphör inte. De gäller på samma sätt fortfarande - även de som inte var tidsbundna - och inget annat har meddelats ännu så länge. Däremot kan man inte teckna nytt sådant idag, efter vad jag nu fått reda på.

Så lucky den som har ett sånt gammalt tillsvidareavtal, som gäller alltjämt...

Tror det var juni 2005 man måste ha tecknat sånt senast.

😛

:musik

Fräckt. Mina päron har nåt sorts abonnemang där man fick XXX kr fri pott varje månad eller kvartal, vilket var långt mer än dom ringde för, och detta var innan Telia hade godkända bestämmelser att pengarna skulle brinna inne om man inte ringde upp dom, så dom har oxå ringt gratis de senaste åren och har en pott som kommer att räcka i många år till. 😄

(fuck vilken lång mening 😉).

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ohne Korrektion. Vad jag förstår så har flera bekanta till mig abonnemang hos Comviq som de tecknat för ett antal år sedan som löper "tills vidare". De menar att om de IDAG inte har en enda spänn i bonus på det abonnemanget, så kan de börja samla NU (genom att folk ringer dem) och få den bonusen närmare jul, om de vill. Så det behöver inte ha legat kvar sedan förut... Så gjorde de i våras och så gör de ännu idag.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...