Jump to content
Annons

Enträgen försäljare av tfnabonnemang


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Skulle gå och handla lite mjölk. Stoppades i dörren till affären av en enträgen kvinnlig försäljare av telefonabonnemang. Nu förstår jag varför en del, rätt många snarare, inte vill ställa upp i marknadsundersökningar!! Inte minst om de även råkar ut för enträgna tfn.försäljare i luren. Vilken aggressiv framtoning hon hade. Inte lite fräck. Det slutade iaf efter mer än 20 minuters tjafs (!), med att jag gick in och handlade och sedan på vägen ut då hon frågade igen, svarade jag lite fernissa: "Det blir inget".

Påminde mig om vad min chef berättade om en gång. Samma bolag hade gjort precis samma sak med honom en gång. Det slutade med att han fick papper hem där det stod att de tackade för att han tecknat ett nytt abonnemang. Tyvärr gav jag henne alltså henne mitt tfn.nummer i början av samtalet. Attans? Hon skulle ringa upp sitt bolag och kolla upp vilket abonnemang jag hade, eftersom hon ville jämföra priserna.

Jag har redan nu det bolag som hon representerade. Det visade sig när jag kom hem och räknade lite på det att det INTE ALLS skulle bli billigare som hon sa, utan att det skulle bli dyrare. Nu betalar jag 60 spänn/månad för abonnemanget, vilket jag tycker är åt helt havre för mycket. Med hennes variant var det ju 129 kr/mån.

Och jag ringer nästan ingenting.

Ska lägga av med mobil förresten!! Ringer nu för 30 min på ett helt kvartal, med en totalräkning på drygt 300 kr. Det är ju f*n nästan 11 spänn i minuten...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Problemet är att svenskar är dåliga på att säga nej.

Antingen säger vi nej otroligt otrevligt, eller så försöker vi säga nej genom att säga att vi inte har tid (vilket blir en återuppringning av samma telefonförsäljare), eller så står vi där och tragglar och tror vi är trevliga för att vi inte säger nej.

Försäljare ger sig inte förän man har sagt ett nej; och ett nej behöver man inte säga otrevligt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa sättet att undkomma försäljare vid matvarubutiker et.c. är att helt enkelt låta bli att titta på dem. Om de säger något så låtsas man bara att man inte hört. Samma sak gör man på vägen ut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Daniel. Hon ställde sig helt sonika ivägen så att jag inte kom in i affären!!!!!!!

Då fattar du vilken framtoning hon hade.

Hon ville också att jag skulle skriva i alla papper på studs och fylla i namnteckning. Att jag hade mitt id-kort hemma gjorde ingenting sa hon, det kunde jag ju hämta senare. Jag skrev inte på ett skit såklart! Nu återstår ändå att se om jag råkar ut för samma sak som min chef gjorde, att paketet kommer med Posten, med en ny telefon och ett brev som tack för den nya abonnemangsanmälan. Han hade inte heller skrivit på, utan de hade letat upp hans gamla anmälan och alla adressuppgifter där till det nya abonnemanget.

När jag förresten frågade om erbjudandet fanns kvar imorgon också och att jag inte ville bestämma mig här på studs just idag, så svarade hon extremt tyket.

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Daniel. Hon ställde sig helt sonika ivägen så att jag inte kom in i affären!!!!!!!

Varför bad du inte henne vänligt men bestämt att dra åt helvete? Svårare än så är det väl inte.

Sen kan man ju gärna berätta för butikschefen om deras uppträdande. Tror inte att de vill att folk ska tveka inför att gå in i deras butik bara för att det står jobbiga försäljare vid ingången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Daniel. Hon ställde sig helt sonika ivägen så att jag inte kom in i affären!!!!!!!

Varför bad du inte henne vänligt men bestämt att dra åt helvete? Svårare än så är det väl inte.

Sen kan man ju gärna berätta för butikschefen om deras uppträdande. Tror inte att de vill att folk ska tveka inför att gå in i deras butik bara för att det står jobbiga försäljare vid ingången.

Ahhh, oj. Det var alltså inte en telefonförsäljare. 😏

Jag trodde fan bara det var Jehovas som stoppade en på stan sådär... har aldrig varit med om att telefonförsäljare hoppar på en sådär analogt IRL face-to-face.

Ok, men då kunde du ju provat att be henne dra åt helvete som regnigadagar föreslår. Eller be om HENNES telefonnummer. Eller bara titta stört på henne utan att säga ett ljud. Gör roliga läten. Eller ställ dig kloss nära henne, innanför hennes personliga revir. Eller peta näsan och slumpskjut en kråka inför henne. Eller stånga henne, sparka henne, gööööööör nånting. 😆

Har man själv inga skrupler kan man ha skitkul med de skrupelfria försäljarna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara blivit antastad på det sättet at Tele2-försäljare utanför butiker - och Tele2 är ju de som ger absolut sämst täckning för mobiltelefoner - och som bara garanterar att de alltid ska vara billigare än Telia, så alla andra operatörer är billigare än Tele2... 😏

Jag brukar vänligt, men mycket bestämt påpeka för sådana försäljare att om jag är intresserad av att köpa någon vara eller tjänst, så letar jag upp det själv när jag är intresserad - och impulsköper aldrig, på det sätt som de hoppas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men öht, behöver man aggresiv-ragga kunder på stan mha arbetslösa ungdomar (för nämnd arbetskraft är garanterat finansierad av AF/Staten) då är produkterna förmodligen föga bättre än vad för än junk du köper på Hörby marknad. Eller TV-shop för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
arbetslösa ungdomar (för nämnd arbetskraft är garanterat finansierad av AF/Staten)

...Men då är de ju inte arbetslösa...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
arbetslösa ungdomar (för nämnd arbetskraft är garanterat finansierad av AF/Staten)

...Men då är de ju inte arbetslösa...

😉

Hehe. Definitionsfråga. Dom är ju inte precis anställda heller.

Hehe... Håller inte med alls. Men du menar då staten ger bidrag till företag för att anställa arbetskraft. Känns som en annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

arbetslösa ungdomar (för nämnd arbetskraft är garanterat finansierad av AF/Staten)

...Men då är de ju inte arbetslösa...

😉

Hehe. Definitionsfråga. Dom är ju inte precis anställda heller.

Hehe... Håller inte med alls. Men du menar då staten ger bidrag till företag för att anställa arbetskraft. Känns som en annan tråd.

Vadå annan tråd? Det var du som började anmärka, Gestapo. Dessutom är det här OT.

edit: Det där lät otrevligt. Jag är inte otrevlig egentligen. Jag är en trevlig prick. Tihi, fniss, dubbelkvack.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag har bara blivit antastad på det sättet at Tele2-försäljare utanför butiker - och Tele2 är ju de som ger absolut sämst täckning för mobiltelefoner - och som bara garanterar att de alltid ska vara billigare än Telia, så alla andra operatörer är billigare än Tele2... 😛

Jag brukar vänligt, men mycket bestämt påpeka för sådana försäljare att om jag är intresserad av att köpa någon vara eller tjänst, så letar jag upp det själv när jag är intresserad - och impulsköper aldrig, på det sätt som de hoppas...

Tele2 hade jag en gång för några år se'n. De var "roliga". Det gällde för Internet via modem den gången. När jag avslutade mitt sådant abonnemang, genom att skicka ett brev till dem, så var det inga problem alls sa de. Ända tills jag betalade den sista räkningen. Tyvärr var den inbetalningen en aning försenad, så det var en påminnelse där lite dröjsmålsränta hade påförts. Vad som då hände var att jag fick en ny räkning nästa månad därpå med en struntsumma på några kronor. Då tänkte jag inte så mycket mer på det utan betalade in de 7 kronorna eller vad det var också. Men månaden därefter fick jag en ny liten räkning på 4 kronor eller nåt. Då ringde jag dit och fick reda på att det blev så i och med att avtalet sagts upp vid en viss tid innan avläsningen av utgående trafik hunnit ske och att dröjsmålsräntan beräknades om igen varje månad, eftersom dröjsmålsräntan beräknades för hela året när de satte den på den nya fakturan och året var ju inte slut...

Va? Tror jag fick minst en liten räkning till. Det gick nästan inte att bli av med dem.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...