Jump to content
Annons

Rendera trummor automatiskt


MrDweeb

Recommended Posts

Hej!

Hör sökt som en galning efter något som förenklar att rednera ut flera kanaler från en VSTi. I mitt fall kör jag på BFD och vill att alla kanalerna (trummljuden) ska renderas till oilka spår i wavformat. Alltså kaggen ska få en track, virveln en annan, hihaten en tredje och så vidare.

Har sett massor med "lösningar" som inte har funkat. Oftast man man rendera/bounca flera tracks men inte inuti själva VSTin. Alltså man får en rendering från midispåret men då är det hela trummorna, ihopmixade.

Är det någon som har en lösning? För det känns så tidsödande att behöva rendera en i taget.

Har sökt på forumet men det har inte belyst mitt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det fanns en artikel i näst senaste (eller möjligtvis näst näst senaste) nummret av Sound on sound magazine som beskriver hur man med hjälp av macron gör det du vill med Cubase (kan inte återge vad som stod i den men man kanske kan hitta det på deras sida på nätet om du söker).....iofs tror jag att det ändå kommer bli ett spår i taget men du kan åtminstone gå och dricka kaffe så länge : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...