Elof (oregistrerad) Postat 10 augusti 2006 Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Oj! extremt dåligt, då får jag jobba på´t! Jag brukar vanligtvis sjunga ganska tyst men prövade att ta i på den här låten. Tänker inte tunea nåt dock. Hur går man till väga när man ska skicka den till studio, kan man göra det över internet? (givetvis som wav/aiff då) Redigerat 10 augusti 2006 av Elof
DåligtGehör Postat 10 augusti 2006 Postat 10 augusti 2006 Jag är kanske inge hitmakare, jag gör den musik jag skulle vilja höra själv 🙂 Skönta att höra. Fortsätt bara så.
Kornsan Postat 10 augusti 2006 Postat 10 augusti 2006 Har inget att tillägga som inte redan har sagts så jag får väl bara sälla mig till kören. GRYMT BRA!! Tycker bara ett den tar slut för fort. Känns avhugget. Denna är sparad och bränd på "bilskivan" och kommer spelas mången gång när jag sticker till stugan i Värmland till helgen.
Fredrika Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 (redigerat) Jättebra 😏 och jag gillar Popsicleslutet. Inga Beethovens-3dje-symfoni-som-aldrig-slutar-finaler- och inget mesigt borttonande popslut som man brukar ha bara för att man inte kan komma på ett bra slut. Redigerat 11 augusti 2006 av Fredrika
Elof (oregistrerad) Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Tack! Popsicle, är jag så ´90? Iof gillar jag 90talspop 😄 Kornsan: Hoppas den låter bra i bilen också!
adama Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 (redigerat) asbra låt. Tycker definitivt inte att introt ska vara kortare. Blev mer spännande när det sen drog igång. Jag tycker sången är lite för hög i början. Känns lite för mycket inmyface, vilket jag inte tycker passar jättebra till stilen. Kanske bara jag som tyckte det, då jag inte lyssnar så jättemycket på stilen. Kanonröst! / adama Redigerat 11 augusti 2006 av adama
Barris Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Grym sång, och riktigt bra låt även om jag inte riktigt fattat fullt tycke för texten. Sånt här gillar jag skarpt dock och du har grym potential, och än en gång sången är fett grym 🤪
Elof (oregistrerad) Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Grym sång, och riktigt bra låt även om jag inte riktigt fattat fullt tycke för texten. Sånt här gillar jag skarpt dock och du har grym potential, och än en gång sången är fett grym 😛 Vad roligt att nån tänker på texten, ganska ovanligt på ljudforum. Vore kul att höra vad du har för åsikter om den..? /Elof
Barris Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 (redigerat) Jo, det var så jag tänkte. De flesta brukar bara bry sig om det tekniska men hmm, får sätta mig ned och lyssna efter riktigt då 🙂 Tar och skriver ner texten så gott jag kan för folk efter mig. Bra att du sjunger klart och tydligt iallafall 😄 There's no way I do this again Crumbled of the dress you had Times I failed, the times I stumbled I had not got enough fingers to count them oh no What can I say? I just fucking hope It will turn out alright I'm going down now, that's for sure Listen to them overrated songs Give me tools, yeah give me tools to build a new head What can I say, what can I say, what can I say? All my ammo is gone What can I say, what can I say, what can I say? Glad you got a hundred bullets left (?) This thing has smothered my fire Smoke is all I have You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight, fierce fight There's no way I do it all again Going down now Give me tools, give me tools to build a new head Där har ni den, bara en rad jag är lite osäker på 🙂 Snyggt formulerad och välskriven även om jag inte hänger medpå alla svängar helt (vilket faktiskt inte säger så mycket xD) Grym låt i vilket fall! Redigerat 14 augusti 2006 av Barris
Elof (oregistrerad) Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Jo, det var så jag tänkte. De flesta brukar bara bry sig om det tekniska men hmm, får sätta mig ned och lyssna efter riktigt då 😎 Tar och skriver ner texten så gott jag kan för folk efter mig. Bra att du sjunger klart och tydligt iallafall 🙂 There's no way I do this again Crumbled of the dress you had Times I failed, the times I stumbled I had not got enough fingers to count them oh no What can I say? I just fucking hope It will turn out alright I'm going down now, that's for sure Listen to them overrated songs Give me tools, yeah give me tools to build a new head What can I say, what can I say, what can I say? All my ammo is gone What can I say, what can I say, what can I say? Glad you got a hundred bullets left (?) This thing has smothered my fire Smoke is all I have You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight, fierce fight There's no way I do it all again Going down now Give me tools, give me tools to build a new head Där har ni den, bara en rad jag är lite osäker på 🙂 Snyggt formulerad och välskriven även om jag inte hänger medpå alla svängar helt (vilket faktiskt inte säger så mycket xD) Grym låt i vilket fall! Hehe, det är kul när folk ska höra vad man sjunger 🙂 There´s no way I´d do this again I´ve crumpled all the trust you had The times I failed, the times I stumbled. I have not got enough fingers to count the, oh no! What can I say? I just fucking hope It will turn out alright I'm going down now, that's for sure Listening to some overrated songs Give me tools, yeah give me tools to build a new head What can I say, what can I say, what can I say? Oh, my ammo is gone What can I say, what can I say, what can I say? And you´ve got a hundred bullets left This thing has smothered my fire And Smoke is all I have You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight You've got a hundred bullets left This is gonna be a fierce fight, fierce fight There's no way I do it all again I´m Going down now Give me tools, give me tools to build a new head fred ut
surikatmamma Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Det där "fucking" känns lite omotiverat. Inte för att jag är rädd för svordomar men det är lite opassande...
Mutz Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 😆😆🥰😆😕😆😎😆 GALET bra!!! Usch vad snuskigt bra...!!! Så rätt sound för denna musiken. Trummorna är underbart lirade!!! Sången grym och hel rätt!! Du har en grym talang grabben ojojoj!!!! Får fan ont i magen och prestationsångest när jag hör sånthär.!!! Skulle nog tippa detta som det BÄSTA jag hört på forumet både låt och även produktionsmässigt!!! Härligt jobbat!!!! LÅT 6 av 5 LIRAT 6 av 5 PRODUKTION 6 av 5 JAG VILL föda dina barn!!!! 😄😎 Var spelar du in någonstans? Hemma eller i studio?
Elof (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Jag ville svära, jag smög ändå in det 😉 Tack Mutz! Men mina barn kan jag inte ge dig, haha! Jag spelar in i studion som jag driver, spelar även in andra där. Prestationsångest har jag också, man blir aldrig nöjd! Redigerat 15 augusti 2006 av Elof
Mutz Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Jag ville svära, jag smög ändå in det 🙂 Tack Mutz! Men mina barn kan jag inte ge dig, haha! Jag spelar in i studion som jag driver, spelar även in andra där. Prestationsångest har jag också, man blir aldrig nöjd! OK! Inte illa att ligga på den nivån du gör tekniskt inspelningmessigt och som musiker. Sa det innan men säger det igen, är impad!! Händer inte så ofta..
Meet Molly Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Allt är relativt antar ja? 19 år egen studio är riktigt imponerande imo, du gör det mesta jävligt bra. relativt. Sången tar för stor plats, speciellt i början som nån påpekade tidigare. Ditt uttal brister på en del ställen. Måste även hålla med om att "fucking" kändes väldigt opassande. Men som sagt, relativt är de riktigt bra gjort å i den mån har ja inga klagomål 😆 - marcus
gsol Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Den här låten har jag hört förut... På någons mobiltelefon tror jag.. 😕 Då tyckte jag den var bra, nu tycker jag den är helt sjukt jävla asbra! (vem var det som sa att Carl Vikman var Uppsalas bästa producent...? 😆 )
Elof (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Vad trevligt! Kul att någon hittade tråden igen och gillade låten 😉
Fidden Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 jag hade låten på repeat hela kvällen igår... det verkar vara säsong för den. =)
Pain, baby Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Oj.. Det här var bra.. Bättre att upptäcka det sent än aldrig 😠
mellis (oregistrerad) Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 jag lyssnar, njuter och tar för givet att du lyssnar på Rasmus Kellerman/Tiger Lou's verk? Sjukt bra ljudbild och låt! Höga fem från mig!
Elof (oregistrerad) Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 jag lyssnar, njuter och tar för givet att du lyssnar på Rasmus Kellerman/Tiger Lou's verk?Sjukt bra ljudbild och låt! Höga fem från mig! Tack tack! Jag har hört tre låtar av tiger lou, det kanske har satt spår. Jag gillar hans röst. En "ny" master ligger upp på: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag blir aldrig nöjd 🙂
Pluffo Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Jag får väl ställa mig brevid den redan hurrande skaran och applådera lite smått. Bra jobbat!
Marrexxx Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 snyggt.. melankoliskt vackert man argt nej mer frustrerad och besviken, men personligt och bra, ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.