Number2 Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Tjena! Jag skulle behöva hjälp, jag har nyss köpt ett USB mixerbord 6 mikrofonkanaler och trummickar och Cubase SE3. Nu skulle jag vilja spela in mina trummor, men på olika spår, te.x virvel på ett spår, hi-hat på ett spår osv. Jag vill ha 6 olika spår. Men jag förstår inte hur man gör det. Jag har läst manualen men det står inget där 😕 Snälla hjälp mig snarast. Ps. Jag vet att den här tråden redan finns, men snälla hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Vad är det för mixerbord? Skickar mixerbordet 6 kanaler till datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 (redigerat) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edit: svarade i fel tråd Redigerat 3 augusti 2006 av DrHans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Tjena! Jag skulle behöva hjälp, jag har nyss köpt ett USB mixerbord 6 mikrofonkanaler och trummickar och Cubase SE3. Nu skulle jag vilja spela in mina trummor, men på olika spår, te.x virvel på ett spår, hi-hat på ett spår osv. Jag vill ha 6 olika spår. Men jag förstår inte hur man gör det. Jag har läst manualen men det står inget där Snälla hjälp mig snarast. Ps. Jag vet att den här tråden redan finns, men snälla hjälp. Har ditt ljudkort sex olika kanaler in ? om inte är det svårt att spela in sex kanaler på separata spår , Du kan troligtvis dock spela in ett stereospår med kanalerna via mixerbordet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Tjena! Jag skulle behöva hjälp, jag har nyss köpt ett USB mixerbord 6 mikrofonkanaler och trummickar och Cubase SE3. Nu skulle jag vilja spela in mina trummor, men på olika spår, te.x virvel på ett spår, hi-hat på ett spår osv. Jag vill ha 6 olika spår. Men jag förstår inte hur man gör det. Jag har läst manualen men det står inget där Snälla hjälp mig snarast. Ps. Jag vet att den här tråden redan finns, men snälla hjälp. Har ditt ljudkort sex olika kanaler in ? om inte är det svårt att spela in sex kanaler på separata spår , Du kan troligtvis dock spela in ett stereospår med kanalerna via mixerbordet. Han hade ju en usb mixer, nu har han ju inte skrivit vad han har för mixer men jag antar att själva mixern funkar som ljudkort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Då får du skapa sex spår i Cubase och skicka dom till dom sex kanaler som dyker upp i Cubase som inputs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Number2 Postat 3 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2006 Jo, mixerbordet har typ ett inbyggt ljudkort. men tack så mycket, förstår nu. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Number2 Postat 4 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 4 augusti 2006 Det funkar inte 😉 Min Usb mixer skickar 6 Xlr kanaler in till datorn genom USB. Jag vill spela in trummor, men jag vill ha alla mickar på olika spår i cubase. DEt funkar inte :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 4 augusti 2006 Dela Postat 4 augusti 2006 (redigerat) Man kan ju inte skicka in 6 mickar i en mixer med 1 stereoutgång och tro att man kan få 6 separata kanaler i Cubase, eller kan man det? Edit: Man måste väl ha minst 6 separata ingångar på ljudkortet, måste man inte? Redigerat 4 augusti 2006 av Bebopkeys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Men hans mixerbord var ju kombinerad mixer/ljudkort och inte en mixer med stereoutgång. Finns det då 6 XLR-inputs borde det väl gå att spela in 6 kanaler samtidigt i Cubase? Skapa 6 monospår i Cubase. Till vänster har du inställningar för varje kanal. Välj olika ingångar (där det står "In:") på varje spår. Typ på spår 1 sätter du ingång 1, på spår 2 ingång 2 osv.. Sen aktiverar du alla spår så att den röda rec-knappen lyser på samtliga (brukar räcka med att hålla in shift och markera alla spår i ett klick). Sen är det bara att spela in 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 vad är det för mixer/ljudkort? du får lättare hjälp om talar om det. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Number2 Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 Det är ett Phonic helix 17 mixerbord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Det är ett Phonic helix 17 mixerbord. Fast det bordet har ju 5-xlr kanaler?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Det som jag kunde läsa mig till är att via USb´n kan du sända och ta emot stereo, alltså två kanaler om det nu är en 17 du har. Broschyr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.