newform Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Low Enders * ARTIST/GRUPP:Ototou * GENRE: World/Ambient/Psykadelisk * LÅTLÄNGD: 4,45 min * KOMPOSITÖR: Newform (jag) * PRODUCENT: Newform (jag) * EV. MEDVERKANDE: * FORMAT: mp3 * STORLEK: helt ok * STATUS: stort sett färdig Ganska roli 01_Low_Enders.mp3 Redigerat 29 augusti 2006 av newform
DåligtGehör Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 En härlig resa i ett för det mesta skönt ljudlandskap. De första 40 sekunderna är mycket bra. Gillar ljudblandningen med det lite trasiga ljudet ihop med kontrabas och softa keys. Fina små förskjutningar. Lite tveksam till mhaaa rösten dock. Men efter 40 sek kommer ett struttbasljud som breder ut och lägger sig överallt annat. Varken figuren eller ljudet (senare ljuden) är kul på något sätt. Smak - visst. Det blir bättre när dragspelet kommer in. Inte för att det i sig var så fräckt eller speciellt utan mer för att struttljuden försvinner. Men åter tillbaka till smakfulla ljudblandningar; en liten kort intensiv "gitarr" in och sedan går låten ner på lågvarv med surr svich. Fast här hade jag hellre hört kontra istället för bandlös elbas. Men ett bra parti om än lite konventionellt på vissa håll. t.ex trummor. In i "etno-sång" och huvudsakligen fräckt arr. (Lite trist vispljud och kanske överhuvud taget inte tillräckligt bra trumljud för att matcha det andra). Men här kunde du lekt lite längre och låtit instrumenten jaga varann. Inte slutat så snabbt. Alla and all very good but it kan bli bättre.
newform Postat 3 augusti 2006 Trådstartare Postat 3 augusti 2006 =) tack hehe, ja den här låten är väll helt ok enligt mig också. men kolla in alla andra ototougrejjer jag har lagt upp på forumet, dom är lite roligare
DåligtGehör Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Det där med att lyssna på dina tidagare saker fungerade inte alls. Prövade "soft [acid] jazz" och "Ototou igen vettu". I det ena fallet okänd insticksmodul (FF) och i andra är filen bort pga för gammal. Varför inte lägga upp på på ett lite enklare sätt utan insticksmoduler etc.
Tilly Postat 29 augusti 2006 Postat 29 augusti 2006 Jag gillar hur basslingan får det låta som otakt speciellt i börja när den kommer in.. Gillar också hur du byter stil lite mer in i låten! Vissa ljud, speciellt rythmen också låter väldigt inspirerat av Shpongle! vilket jag gillar! bra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.