Jump to content
Annons

Recommended Posts

theadvent (oregistrerad)
Postat

eftersom jag ändå är igång och frågar om hjälp kan jag lika gärna ta upp en annan grej som jag råkar ut för ..

På en del av mina inspelningar så dyker det ibland upp små "klicksprak" ca 4-12 samples långa ungefär..

jag har funderat på vad detta kan bero på och iom att dom dyker upp väldigt sällan så har jag hittils klippt dom när jag har stött på dom eftersom jag inte kan hitta nån sorts förklaring vad det kan bero på ...

det känns inte som att dom kommer ifrån micken eller preampen .. dom är alldeles för korta och "digitalsprakiga" för att kännas som ett sånt problem ..snarare att det kan var något med nån drivrutin .. men det känns som att om det vore så, så skulle dom vara mycket mer intensiva och mer frekvent återkommande..här är det ett starkt snabbt sprak och sen är är audiofilen intakt i övrigt i uppåt en 10-15 min innan nästa kommer, beroende på hur långa filerna jag arbetar med är .. men dom återkommer inte regelbundet iaf....

Jag funderade även på om det eventuellt kan vara något med strömmen.. spänningsskillnader eller dylikt.. men jag har en UPS som jag kör både micken och 002R:en på.. inte datorn iofs men ändå..

har försökt att söka på forumet hära men har inte hittat något som beskriver mitt problem..

om någon har upplevt liknande problem i Pro Tools eller när ni har importerat Pro Tools audio filer (AIFF , WAv eller SD2) till någon annan editor/sequenser och har kommit underfund med vad det kan vara så skriv gärna en rad....

för övrigt vill jag bara säga att det här är ett grymt forum med väldigt trevliga och kunniga besökare . keep it Up 😄

😄

Annons
Postat

Har ockå haft problem med det.... det var mitt grafikkort som var problemet.

Det stal för mycket plats på pci bussen så att säga...

Löste det med ett litet progarm som man kan ställa Pci bus latency med.

Vad har du för grafik kort?

Här Hittar du programet + info... det finns en gratis version...

Tror bara det finns till PC föresten om du råkar köra Mac... 🙁

theadvent (oregistrerad)
Postat

glömmer alltid att lista burken...

Mac Mini intel duo core 1,66 med 1 gig ram

Digi002 Rack

PT LE 7.1

Postat
glömmer alltid att lista burken...

Mac Mini intel duo core 1,66 med 1 gig ram

Digi002 Rack

PT LE 7.1

Börja med att köra rätt Pro Tools version så kanske det blir bättre. Jag skulle nog börja där i alla fall, och sedan söka vidare därifrån. Datorn har du specifikationer så det räcker så där ligger nog inte felet.

Annars är ju frågan om du har någon digital burk inkopplad i din Digi002R som inte har korrekt klocka, då får du garanterat små sköna klick-sprak lite då och då.

Alla Intel Macar måste ha Pro Tools 7.1.1 som är den enda versionen som lirar med Intel Macarna.

Mvh,

Micke

Digidesign

theadvent (oregistrerad)
Postat

Hej hej..

jag är slarvig som vanligt .. kör 7.1.1 ..(intel versionen) .

däremot så läste jag någonstans att det kan ha att göra med i vilket format man spelar in i

(även om jag tycker det låter konstigt, har tidigare blandat hejvilt mellan SD 2, wav och aiff och aldrig haft några problem).. och om det faktiskt är så kan det då bero på att det är en intel mac? ..

lite funderingar bara...

Postat
Hej hej..

jag är slarvig som vanligt .. kör 7.1.1 ..(intel versionen) .

däremot så läste jag någonstans att det kan ha att göra med i vilket format man spelar in i

(även om jag tycker det låter konstigt, har tidigare blandat hejvilt mellan SD 2, wav och aiff och aldrig haft några problem).. och om det faktiskt är så kan det då bero på att det är en intel mac? ..

lite funderingar bara...

Problemet kan ligga i datorn. Det har varit problem tidigare med Macmini och FW bussar. Har du möjlighet att kolla detta. Låna ett kort från någon kompis? Eller prova att spela in med 002R i GB2 samt samma sak med det interna kortet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.